دستمزد و ظرفیت حقوق‌ کارگران باید واقعی و متناسب با کار پرداخت شود\

دستمزد و ظرفیت حقوق‌ کارگران باید واقعی و متناسب با کار پرداخت شود

  • کد خبر: 212566
  • چاپ
  • انتشار: 13 ارديبهشت 1397 - 07:54

استنادنیوز؛ نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت:دستمزد و ظرفیت حقوق‌ کارگران باید واقعی و متناسب با کار پرداخت شود.

علی بختیار  در بازدید از یک کارخانه لبنی، اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان با تلاش و کوشش و سخت‌کوشی در جهت توسعه و پیشرفت کشور کار می‌کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم به جایگاه توسعه‌یافتگی در کشور برسیم باید روز به روز فرهنگ کار و تلاش را تقویت کنیم، البته در کنار تقویت فرهنگ کار و تلاش حتماً معیشت، دستمزد و ظرفیت حقوق‌ها را باید واقعی و متناسب با کار پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است و در فراکسیون تولید و اشتغال مجلس هفته گذشته با وزیر کار جلسه‌ای داشتیم، همچنین با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در محل سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برای پرداخت حقوق واقعی برگزار شد تا در یک دوره پنج یا ده ساله انجام شود و دولت نیز باید در این جهت همراه باشد.

بختیار ابراز کرد: در شهرستان با استفاده از پتانسیل‌ها در کمک به شرکت‌های صنعتی با دعوت از کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس از این شرکت‌ها بازدید شد تا ظرفیت‌ها را در شرکت‌ها بالا برده و شرکت‌های نیمه فعال و تعطیل را به بنگاه اقتصادی پویا و فعال برسانیم، باید همه در این زمینه در داخل شهرستان که قطعاً روحیه همگرائی است تلاش شود.

 وی اضافه کرد: اگر کارخانجات لبنی که غیرفعال هستند با یک برند تولید داشته باشند و از تمام ظرفیت‌های خالی استفاده شود و با یک الگو  به صورت روزانه مدیریت شوند بازار فروش صرفاً در منطقه و حتی در بازار صادرات می‌تواند موفق شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان این‌که در حمایت از صنعت مرغداری‌های گلپایگان با تلاش انجام شده به واحدهای پروانه‌دار و غیر پروانه‌دار غرامت تلفات ناشی از خسارت آنفلوانزای پرندگان پرداخت شد، عنوان کرد: افزایش صنایع لبنی به این معنا نیست که کارخانه جدید ایجاد شود بلکه باید از ظرفیت‌های خالی موجود استفاده شود.

بختیار با بیان این‌که سال گذشته در فراکسیون تولید و اشتغال یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اعتبار تخصیص داده شده است، اذعان کرد: برای سال 97 نیز 6 هزار میلیارد دلار منابع با نرخ سود 6 درصد تخصیص داده شد که تاکنون 25 درصد آن اختصاص داده شد و همچنین یک و نیم میلیارد دلار آن نیز برای مشکل سرمایه در گردش در شهرستان‌ها‌ در نظر گرفته شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار