اختلافاتی که منافع مردم و شهر را تهدید می کنند / قائمشهر نیاز به میانجیگری بزرگان دارد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

اختلافاتی که منافع مردم و شهر را تهدید می کنند / قائمشهر نیاز به میانجیگری بزرگان دارد

  • کد خبر: 2111101473
  • چاپ
  • انتشار: 16 شهریور 1400 - 10:39

اختلافات میان مسئولین شهری و نمایندگان قائمشهر موجب از دست رفتن فرصت های بسیاری برای توسعه می شود که نیازمند میانجیگری بزرگان شهر و مصلحت اندیشی مسئولین در جهت منافع شهر و مردم می باشد.

به گزارش استناد نیوز، زمانی که انتخابات مجلس سال 98 برگزار شد به دلیل همسویی سیاسی دو کاندیدای پیروز انتخابات، امید می رفت قائمشهر از نظر سیاسی رنگ آرامش به خود ببیند، آرامشی از جنس کار و تلاش در جهت منافع مردم و توسعه و آبادانی شهر، این امید زمانی تقویت شد که دو نماینده پیروز، بعد از انتخابات دست در دست هم سخن از یک اتحاد کارگشا نمودند. اما...

اما خیلی زود مشخص شد که این دو نماینده اصولگرای حوزه انتخابیه نیز نمی توانند همسو با هم کار و منافع مشترکی برای خود تعریف نمایند که منافع شهر را نیز تضمین نماید، اختلافات از انتصابات در مدیران استانی و شهرستانی تا بخشداری و... تا حدودی علنی شد و تا جایی پیش رفت که بعضا به تقابلی انجامید که فرصت های مناسبی را از شهر دور کرد.

این تنها اختلافات موجود در قائمشهر نیست، اختلاف یکی از نمایندگان با شهردار منتخب شوراهای پنجم و ششم شهر، دیگر بر کسی پوشیده نیست، از هر فرصتی برای تضعیف عملکرد شهرداری استفاده شده است، که حتی در صورت ضعف در عملکرد چنین تخریب هایی به مصلحت شهر نیست و باید به صورتی راهگشا و موثر رفتار نمود.

نمایندگان بازوان قدرتمندی برای فشار به دولت و دستگاه های اجرایی در جهت دریافت بودجه های ملی و استانی هستند که بخش عمده ای از این اعتبارات باید دراختیار شهرداری برای توسعه شهر قرار داده شود، اما این اختلافات عمیق بعضا مانعی در این خصوص شده است، انعکاس سهوی یا عامدانه این اختلافات در فضای مجازی و قرار دادن آن در معرض دید مردم، نه تنها چاره ای برای مشکلات شهر نیست، موجب تکدر خاطر مردم و تزریق ناامیدی نیز خواهد شد.

اختلاف نظر و بحث در بدنه شورای شهر برای اتخاذ تصمیمات از موارد اجتناب ناپذیر و البته سازنده شوراها خواهد بود، اگر این اختلافات برخواسته از نظرات مختلف هر عضو شورا باشد، اما متاسفانه گاهی اینطور به نظر می رسد که اختلافات درون شورای شهر نیز رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و در جهت دنبله روی از عوامل بیرونی و اختلافات پیش گفته است که نه تنها استقلال رای در این نهاد مردمی را به خطر می اندازد، راه توسعه و عمران و آبادانی شهر را می بندد.

باید پذیرفت با توجه به  ارتباطات قوی هر دو نماینده حوزه انتخابیه در بدنه دولت فعلی، توانایی های بالایی در جهت جذب اعتبارات وجود دارد که در صورت همسویی این ظرفیت ها در کنار توانایی های موجود در شورای شهر و شهرداری می توان به آینده امیدوار بود.

 

حل همه این اختلافات نیاز به میانجیگری بزرگان شهر دارد

همه اختلافاتی که به آن ها اشاره شد، نه آنقدر بزرگ است که قابلیت حل نداشته باشد و نه آنقدر کوچک که بتوان بی توجه از کنار آن گذشت،  ماهی گیری برخی سودجویان از آب گل آلود، شاید دلیل تشدید اختلافات باشد، هرچند امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر نشان داده علاقه ای به ورود در این امور ندارد اما به نظر می رسد، حضور آیت الله معلمی به عنوان فردی مورد اقبال و احترام همه طرف ها و ایفای نقش بزرگتر و میانجیگری برخی چهره های دیگر و دلسوزان شهر در این خصوص می تواند موجب نزدیکی همه مسئولان و نمایندگان، اگر دغدغه حقیقی حل مشکلات شهر و مردم را دارند شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار