آمار عجیب از غیبت نمایندگان قائمشهر در مجلس / مرادیان حاضر به شفافیت نشد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

آمار عجیب از غیبت نمایندگان قائمشهر در مجلس / مرادیان حاضر به شفافیت نشد

  • کد خبر: 2111103974
  • چاپ
  • انتشار: 16 بهمن 1402 - 11:23

شاید بسیاری از مردم از عملکرد نمایندگان خود در مجلس مطلع نباشند از این رو نمی توانند ارزیابی مناسبی در این خصوص و تصمیم برای انتخابات آینده داشته باشند.

 به گزارش استناد نیوز، سامانه شفافیت فرصتی را فراهم نمود تا مردم بتوانند از میزان مشارکت در رای گیری ها، عدم مشارکت، غیبت ها و ارائه نظرات موافق و مخالف نمایندگان خود در مجلس مطلع شوند که این اطلاعات می تواند در کنار سایر موارد معیار مناسبی برای انتخاب مجدد یا عدم انتخاب نمایندگان فعلی در مجلس باشد.

با توجه به مطالبه عمومی شفافیت در جامعه و شعارهای انتخاباتی در سال 98 که کاندیداها شفافیت را یک اصل می دانستند، انتظار می رفت که همه نمایندگان مجلس با آن موافق باشند اما متاسفانه حدود 24 درصد از نمایندگان به این مطالبه عمومی مردم پاسخ منفی دادند و موکلین خود را محرم عملکرد و آرایی که در نهایت بر زندگی آن ها تاثیر می گذارد، ندانستند. 

از میان 290 نماینده مجلس یازدهم 70 نماینده به مردم اجازه ندادند تا بتوانند عملکردشان را ارزیابی کنند، که در این بین نام کیوان مرادیان کوچکسرایی، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ نیز به چشم می خورد.

دیگر نماینده این حوزه انتخابیه اما یکی از 220 نماینده عضو در سامانه شفافیت است که عملکرد خود اعم از حضور و غیاب و نیز آراء خود را در معرض دید و قضاوت عموم مردم قرار داد، اما عملکرد ثبت شده از این نماینده نیز در سامانه شفافیت ناامید کننده بود.

کمال علیپور از حیث حضور در رای گیری ها از بین 220 نماینده رتبه 160 را به خود اختصاص داده و در مجموع تنها در یک هزار و 79 رای گیری شرکت نموده است که حدود 700 مورد کمتر از فعال ترین نماینده مجلس یازدهم است!

در شاخصی دیگر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در صورت حضور در زمان رای گیری، موظف به ثبت رای خود (موافق، مخالف و ممتنع) هستند و چنانچه رای خود را اعلام نکنند به عنوان عدم مشارکت برای آنها ثبت خواهد شد، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در این شاخص نیز در 253 مورد رای گیری علیرغم حضور فیزیکی مشارکت نکرد و در بین 50 نماینده با بیشترین عدم مشارکت قرار دارد!

علیپور در جمع فعالترین نمایندگان مجلس یازدهم نیز جایگاه مناسبی ندارد و با کسب 826 امتیاز در این شاخص بدون پیشنهاد طرح و مشارکت در شرح مذاکرات در رده 163 قرار دارد.

باید دید با عملکرد موجود آیا مردم قائمشهر و حوزه انتخابیه بازهم مسئولیت نمایندگی خود را به دو نماینده فعلی می سپارند یا مسیر تغییر وضع موجود را پیش خواهند گرفت؟



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار