طراحی پایانه صادراتی روماک گستر با آخرین فن آوری روز دنیا/بسته بودن ثبت سفارش کالا در سامانه وزارت صمت\

طراحی پایانه صادراتی روماک گستر با آخرین فن آوری روز دنیا/بسته بودن ثبت سفارش کالا در سامانه وزارت صمت

  • کد خبر: 2111104331
  • چاپ
  • انتشار: 31 خرداد 1403 - 11:50

رئیس هیات مدیره پایانه صادراتی روماک گستر با اعلام اینکه مهم ترین مشکل این شرکت در حال حاضر بسته بودن ثبت سفارش کالا در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است، گفت: امکان ثبت سفارش جدید برای کالاهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اسفندماه مقدور نبوده است .

به گزارش استناد نیوز،دکتر یوسف نوری استاندار مازندران به همراه معاون اقتصادی استانداری مازندران، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرماندهی انتظامی، فرماندار جویبار، بخشدار گیل‌خواران، مدیر عامل مرکز پایانه صادراتی روماک گستر پارس و خبرنگاران از مرکز پایانه صادراتی روماک گستر پارس در منطقه چپکرود، جویبار، بازدید به عمل آوردند.

رئیس هیات مدیره پایانه صادراتی روماک گستر در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه روماک گستر پارس با کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تسهیل و تسریع در امور صادرات محصولات غذایی ساخته شده است، افزود: این شرکت در زمینی به مساحت ۳۱  هکتار و با داشتن  هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع سالن های مجهز برای آماده سازی ، نگهداری ، بسته بندی در سه فاز طراحی که فاز نخست آن با ظرفیت سالانه بیش از ۳۷۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به بهره برداری رسیده است .

ruak

خلیل قلی زاده تهیه و بازاریابی محصولات کشاورزی با ظرفیت بیش از ۳۷۶ هزار تن را یکی از ظرفیت و اهداف برپایی این شرکت بیان کرد و اظهار داشت: ذخیره سازی ۹۰ هزار تن انواع میوه، سبزیجات، بازاریابی ، صادرات و واردات محصولات کشاورزی و پروتئینی ، ایجاد و معرفی برند ایرانی محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی از دیگر ظرفیت و اهداف شرکت روماک گستر پارس بوده است.

وی با اعلام اینکه شرکت روماک دارای ۵۷ سالن سردخانه آمونیاکی و سالن های پیش سرد سازی است گفت که آن را به تکمیل کننده بزرگترین زنجیره تامین محصولات باغی ، پروتئینی و کشاورزی ایران تبدیل نموده است .

رئیس هیات مدیره پایانه صادراتی روماک گستر یکی از مهم ترین مشکل این شرکت در حال حاضر را بسته بودن ثبت سفارش کالا در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: امکان ثبت سفارش جدید برای کالاهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اسفندماه مقدور نبوده است.

قلی زاده در پایان گفت : به کشورهای هند و روسیه صادرات کیوی، سیب و مرکبات داشته ایم اما برای واردات کالاهای دیگر از این کشورها با مشکل مواجه هستیم .

ruak

استاندار مازندران در بازدید از مجموعه روماک گستر شهرستان جویبار با بیان اینکه این شهرستان در حوزه کشاورزی یکی از شهرستان های بسیار مهم، استراتژیک و راهبردی استان بوده است، گفت: پایانه صادراتی روماک گستر با آخرین فن‌آوری های روز دنیا طراحی و پیاده سازی شده است.

یوسف نوری با اعلام اینکه این پایانه تکمیل کننده زنجیره تامین و ارزش آفرینی را برای کالاه و مواد غذایی ایجاد می کند، افزود: خوشبختانه این پایانه تمام صادراتش در تولید ناخالص داخلی را به ثبت می رساند. 

وی در پایان با تاکید براینکه بانک‌ها باید بیشتر از گذشته به این مجموعه ها اجازه سرمایه گذاری دهند ، گفت: همچنین تسهیلات بانکی مورد نیاز در اختیار این مجموعه ها قرار بگیرد.

ruak



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار