صادرات محصولات شرکت تعاونی قره برون ارز آوری خوبی برای کشور دارد\
  • استاندار مازندران؛

صادرات محصولات شرکت تعاونی قره برون ارز آوری خوبی برای کشور دارد

  • کد خبر: 2111104296
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1403 - 18:59

استاندار مازندران گفت : محصولات شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون به کشورهای جهان صادر و ارز آوری خوبی برای استان و کشور به همراه داشته است .

به گزارش استناد نیوز، یوسف نوری روز یکشنبه در بازدید از پرورش ماهیان خاویاری قره برون در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه این شرکت به صورت تعاونی خانوادگی در حال فعالیت است، افزود: محصولات این واحد تولیدی به کشورهای جهان صادر و ارز آوری خوبی برای استان و کشور به همراه داشته است .

وی یکی از موانع پیش روی شرکت قره برون را عدم تخصیص اعتبارات بانکی اعلام کرد و افزود: در تماس با بانک عامل بنا شد تا تامین مالی بخشی از غذای ماهیان خاویاری این شرکت انجام شود.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: این پایانه صادراتی ظرفیت بسیار بالایی در جذب ماهیان تولید شده سردابی، گرم آبی، خاویار و میگو دارد و اگر صادرات گوشت آن راه اندازی شود ارزآوری خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

نوری در پایان با اشاره به اینکه با توجه به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم بوده باید زمینه را برای فعالیت تعاونی ها که یک کار مردمی است بیشتر کنیم گفت : تا در آینده ای نزدیک شاهد اشتغال بیشتری از بومیان محلی و استان در این شرکت تعاونی باشیم.

اسلامی

صادرات 6 تن خاویار 

اسحاق اسلامی مدیر عامل و سرمایه گذار شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه این شرکت با تلاش و تعهد خانواده ای پرتلاش و با تیکه بر تخصص اعضای خانواده در زمینه آبزی پروری تاسیس شد ، گفت: شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون در زمینی به مساحت ۷ هکتار دایر شده است .

وی با اعلام اینکه در این واحد تولیدی ۲ هزار تن گوشت و ۳۰ تن خاویار تولید می شود، اظهار داشت : این مجموعه در زمینه های خوراک آبزیان ، تکثیر، پرورش و صنایع تبدیلی فعالیت دارد.

اسلامی میزان صادرات این واحد را یکهزار و ۸۰۰ تن گوشت و ۶ تن خاویار اعلام کرد و افزود: گوشت این مجموعه به کشورهای روسیه و آذربایجان و محصول خاویار به کشورهای امارات و قطر صادر می شود.

وی در پایان مهم ترین مشکل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون را سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: در این شرکت ۳۸۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

اسلامی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار