حل مشکل انباشت زباله ها از شعار تا عمل\

حل مشکل انباشت زباله ها از شعار تا عمل

  • کد خبر: 2111104145
  • چاپ
  • انتشار: 06 ارديبهشت 1403 - 16:31

مشکل انباشت زباله ها این روزها به یک چالش بزرگ برای استان مازندران و شهرستان جویبار تبدیل شده است، هرچند مسئولان برای رفع این معضل بزرگ وعده هایی داده اند اما هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش استناد نیوز، سالهاست مازندران این خطه سرسبز و گردشگرپذیر کشور با مشکل انباشت زباله و دپوی آن مواجه بوده است مشکلی که بارها مسئولان وعده حل  آن را داده اند اما تنها در حد شعار این مساله باقی مانده است.

به هر حال می شد این مشکل را از سال‌های دور با اجرای طرح های ایجاد کارخانه زباله سوز و تفکیک از مبدا به نتیجه رساند اما همیشه شاهد این بوده ایم که همین کارخانه زباله سوز مرکز استان و کمپوست قائمشهر که سالها بحث محافل بوده و می شد با افتتاح آن چالش چندین ساله شهرهای اطراف آن را برطرف کرد ، هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است .

شهر جویبار به عنوان پایتخت کشتی جهان که آوازه ای دیرینه در ایران و جهان دارد نیز با این مساله روبرو بوده است و سایت زباله آن که قدمت ۵۰ ساله دارد دیگر ظرفیتی برای دپوی زباله ندارد .

انباشت زباله در گوشه و کنار شهر 

یکی از شهروندان جویباری روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه همیشه در گوشه و کنار شهر با انباشت زباله مواجه بوده ایم گفت : تمیز نشدن جوی های آب نیز در ایام بارندگی برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است.

 وی ادامه داد: بنده که در منطقه سراج کلا ساکن هستم نیز با حجم زباله در جمعه بازار مواجه می شویم.

یکی دیگر از اهالی شهر با بیان اینکه از مردم نیز انتظار داریم در تمیزی شهر جدیت بیشتری داشته باشند ، افزود : متاسفانه با توجه به اینکه شهرداری جویبار با کمبود نیروی خدماتی روبرو بوده انتظار می رود مردم نیز در جمع آوری زباله به شهرداری کمک کنند .

م رسولی دیگر شهروند جویباری با اشاره به اینکه در یکی از روستاهای اطراف محل دپوی زباله زندگی می کنیم و  از ترس بوی تعفن زباله در و پنجره های خانه را نمی‌توانیم باز کنیم گفت : به نظر می رسد این مشکل حل شدنی نیست و ما مردم باید خود را با این مساله وقف دهیم. 

با کمبود نیروی خدماتی مواجه هستیم 

شهردار جویبار روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز در خصوص آخرین وضعیت زباله این شهر، گفت: در حال حاضر محله به محله طرح پاکسازی زباله را در خیابان های بحرخزر، خیابان جمعه بازار (سراج کلا ) و منتظری در باغبان محله را آغاز کرده ایم . 

رمضان سیفی بیان کرد :شهرداری نیز یک توان و محدودیتی دارد و از نظر نیروهای خدماتی با مشکل مواجه هستیم. 

وی با اعلام اینکه هشت نیروی خدماتی با این مجموعه همکاری دارند، گفت : در حال حاضر وضعیت جمع آوری زباله ها به نسبت بهتر شده و در خیابان اصلی شهر جمع آوری زباله به صورت روزانه صورت می‌گیرد. 

شهردار جویبار سرانه تولید زباله در این شهر را بسیار بالا اعلام کرد و افزود: حتی زباله های ضایعاتی جمع آوری شده از شهرهای دیگر و زباله روستاهای اطراف نیز به شهر جویبار انتقال داده می شود.

شهردار جویبار با اشاره به اینکه این شهرداری از لحاظ ماشین آلات با کمبود مواجه است ، افزود: حتی با خریداری ماشین زباله سال گذشته و جمع آوری زباله ها با تراکتور نیز با حجم زباله در شهر مواجه هستیم .

سیفی خاطر نشان کرد : سالها ساماندهی سایت زباله انجام نشده بود و در روزهاي پایانی سال این اقدام از سوی شهرداری آغاز شده بود که حتی شهروندان نیز بوی تعفن زباله را حس کرده بودند .

وی با اشاره به اینکه در حال انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر جویبار هستیم گفت : طرح تفکیک زباله علاوه بر سودآوری حجم زباله در شهر را کمتر و به شهرداری این شهر هم کمک خواهد کرد .

شهردار جویبار در پایان در خصوص بحث کمپوست در این شهر گفت: به خاطر ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر و زباله سوز در ساری این مجوز به شهرهای اطراف داده نمی شود به همین منظور هیچ بودجه دولتی در اختیار این شهرداری قرار نمی‌گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار