ساخت سد فینسک بطور کل باید متوقف شود / عملکرد وزارتخانه راه و شهرسازی در مازندران مطلوب نیست/ نگرش حاکم در دولت توجه به خارج است\

ساخت سد فینسک بطور کل باید متوقف شود / عملکرد وزارتخانه راه و شهرسازی در مازندران مطلوب نیست/ نگرش حاکم در دولت توجه به خارج است

  • کد خبر: 2111100627
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1399 - 20:05

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت سد فینسک هزینه بردار و غیر کارشناسی است و باید متوقف شود، گفت: به دنبال آن هم نیستیم که سمنان با مشکلات آب مواجه شود بلکه کمک میکنیم تا مشکل آب این استان برطرف شود. از طرفی اجازه نمی دهیم تا به منابع زیست محیطی مازندران آسیبی وارد شود.

به گزارش استناد نیوز، دکتر علی بابایی کارنامی عصر جمعه در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بنده و آقای زارعی بنا به احترام خواسته فعالان زیست محیطی که تنها مختص به مازندران هم نیست، کار کارشناسی را در خصوص سد فینسک آغاز کرده ایم، افزود: مطالعات اجرایی سد شهید رجائی از سال 76 وارد فاز اجرایی شده بود، که فاز اجرایی آن قانونی در دستور کار قرار گرفت. در مجلس از حقوق مردم و مکان های زیست محیطی مورد نظر استان دفاع کردیم. در همین راستا سوالاتی مطرح شد و در کمیسیون کشاورزی کارشناسی های لازم انجام گرفت.
وی با اعلام اینکه وزیر نیرو در جلسات کارشناسی متقاعد شد و مصوبه ای هم در این راستا در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسید تا یک ماه عملیات اجرایی متوقف شود، گفت: بعد از آن کمیته آب و خاک کمیسیون کشاورزی خروجی بررسی ها را حداکثر در یک الی دو هفته آینده به صحن کمیسیون ارسال خواهد کرد.
نماینده مردم ساری و میاندورود با تاکید بر اینکه در صحن علنی مجلس درباره موضوعات مختلف سخنرانی انجام داده‌ و از حق مردم دفاع کرده ام، بیان کرد: نامه‌ای برای رئیس دیوان محاسبات کشور ارسال شد. هفته گذشته  نیز جلسه‌ای با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور، معاونین و مدیران آب و خاک کشور داشتیم که در آنجا سوالی مطرح کردم که هزینه این سد که 6 متر مکعب آب به سمنان منتقل شود، چه مقدار است؟ در جلسه صراحتا مطرح شد که دو هزار و دویست میلیارد تومان هزینه نیاز است که بر اساس حساب و کتابی که انجام شد به این نتیجه رسیدند که 8 برابر هزینه سدهای کشور این سد هزینه بر است که منطقی نخواهد بود.
بابایی با اشاره به اینکه در همان جلسه پیشنهاد داده شد با توجه به هزینه بالای ایجاد چنین سدی، ساخت آن متوقف شود و به جای آن نیز می توان با لوله کشی از سد شهید رجایی به راحتی آب شرب مورد نیاز مردم سمنان را تامین کرد، گفت: با هزینه این سد غیر کارشناسانه می توان ساخت سد زاینده رود را به اتمام رساند که اقدامات اجرای آن در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه با ساخت سد فینسک محیط زیست و مردم اهالی آن با مشکلات بسیاری مواجه می شوند، افزود: نماینده کل ایران هستیم، به دنبال آن هم نیستیم که سمنان با مشکلات آب مواجه شود بلکه کمک میکنیم تا مشکل آب این استان برطرف شود. از طرفی اجازه نمی دهیم تا به منابع زیست محیطی مازندران آسیبی وارد شود.


عملکرد وزارتخانه راه و شهرسازی در مازندران مطلوب نیست
نماینده مردم ساری و میاندورود در این نشست خبری که به صورت مجازی در دفتر گروه رسانه ای پرش انجام گرفت با اعلام اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در استان مازندران مطلوب نیست، ادامه داد: نگاه من ملی است و در بحث کلی اقدامات وزارتخانه راه و شهرسازی نسبت به شاخص هایی که در سطح ملی بررسی می شود اعم از زیرساخت، مسکن و راه‌های روستایی در مازندران مورد رضایت نیست.
بابایی با بیان اینکه انتقادهای خودم را به عنوان نماینده مازندران نسبت به اقداماتی که در سطح استان انجام شد در مقایسه با استان های دیگر به وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای اعلام کردم، افزود: در راه های روستایی هم این مشکل را داریم. راه ورودی شهر ساری و به خصوص فرح آباد مشکل جاده ای داریم. بسیاری از جاده ها هستند که 80 درصد کار انجام شده اما به خاطر 20 درصد کارها رها شده و پایان پروژه کلید نخورده است.
وی با تاکید بر اینکه فقط شهر ساری مشکل جاده‌ای ندارد بلکه اکثر جاده های مازندران با مشکلات بسیاری مواجه است، بیان کرد: دولت بزرگراه هفت تن به میاندرود را در مسیر کلنگ زنی قرار داده و اعلام کرد که 70 درصد سرمایه گذاری فراهم شده است اما 30 درصد این پروژه طبق لیست باید انجام می شد اما اکنون متوقف است.
نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه به بخش مسکن ملی نیز نقد داریم، افزود: شخصا نامه ای رسمی برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شد که به مازندران سفر کنند و از ترکه محله بازدید کنند. فضای شخصی در کشور حاکم شده و این نگرش وجود دارد که هرکس برای خودشان کاری انجام میدهد، در صورتی که اگر کاری شکل میگیرد برای نظام جمهوری اسلامی است. دولت ها بر اساس حکم احکام برنامه‌ای بالا دستی مانند بودجه و برنامه توسعه وظیفه دارند به صورت عادلانه به کل کشور خدمات دهند.


آغاز استراتژی اتکا به درون با تصویب قانون در مجلس
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در ادامه این نشست با اعلام اینکه استراتژی اتکا به درون را در مجلس آغاز کرده ایم به مصوبه اخیر مجلس در خصوص مسائل هسته ای اشاره کرد و افزود: رهبر کبیر انقلاب از صنوات گذشته بارها بر مسائل های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اتکاء به دورن را تاکید داشته اند و این مجلس هم در این مدت کوتاه این استراتژی را در قالب سیاست خارجی کشور آغاز کرده است.
وی بیان کرد: در آینده مصوبات به صورت غنی تر، بهتر و مطالعه شده تر از طریق مرکز پژوهش های مجلس ، در راستای " استراتژی درون ساختار نظام" به مجلس می آید.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در پایان با اعلام اینکه ما منتظر بودیم تا دولت به مجلس لوایحی در این خصوص ارائه دهد، گفت: بهتر بود که دولت از توان مجلس استفاده می کرد و خود لایحه ای برای تصویب به مجلس ارسال می کرد اما چون نگرش های حاکم بر دولت مخصوصا در سیاست خارجی نگاه به بیرون از کشور است، متاسفانه این فضا ایجاد نشد و مجلس هم راسا کار خود را آغاز کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار