یوسف پور؛ قائمشهر پایتخت تولید و تجارت مرکبات ایران است / رضیان؛ مجموعه روماک جویبار زیرساخت صادرات مرکبات را فراهم میکند\

یوسف پور؛ قائمشهر پایتخت تولید و تجارت مرکبات ایران است / رضیان؛ مجموعه روماک جویبار زیرساخت صادرات مرکبات را فراهم میکند

  • کد خبر: 2111119
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1398 - 23:41

نماینده مردم قائمشهر و جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت؛ با راه اندازی مجموعه روماک در جویبار مشکل زیرساخت صادرات مرکبات در قائمشهر حل می شود.

قائمشهر پایتخت تولید و تجارت مرکبات

یوسف پور در گفت و گوی با استنادنیوز بیان داشت؛ برگزاری نمایشگاه حسن های بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد از جمله این که تولیدکنندگان با هم آشنا شده و با آخرین دستاوردهای فنی در واقع آگاهی پیدا می کنند.
فرماندار قائمشهر گفت: تغییر در نوع نگاه آنها برای اینکه به تولید بهتر برسند و این که زمینه صادرات مرکبات را فراهم کنند و در نهایت مطلوب همه ما این است که ایجاد اشتغال شود.
وی افزود؛ شهرستان قائمشهر حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت مرکبات مختلف دارد که شامل ۲۵ نوع می باشد، این مرکبات محصولاتی هستند که از لحاظ کیفیت می‌توانیم بگوییم که مورد پسند بازار جهانی هم هستند.
وی بیان داشت؛ سیصد و پنجاه هزار تن مرکبات در قائمشهر تولید می شود و از لحاظ ذخیره مرکبات در استان رتبه اول را داریم و این ویژگی‌ها باعث شده می‌توانیم عنوان پایتخت تولید و تجارت مرکبات را برازنده شهرستان قائمشهر دانست.

 

رضیان؛ مجموعه روماک جویبار مشکل زیرساخت صادرات مرکبات را حل میکند
نماینده مردم قائمشهر و جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت؛ با راه اندازی مجموعه روماک در جویبار مشکل زیرساخت صادرات مرکبات در قائمشهر حل می شود.

عبدالله رضیان در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه با چند مشکل عمده در محصولات باغی و مرکبات رو به رو هستیم، گفت؛ میزان تولید مرکبات بیشتر از صادرات در استان مازندران است.
وی با بیان اینکه 2.5 میلیون تن مرکبات در استان تولید میشود، گفت؛ در کشور 4.5 میلیون تن مرکبات تولید می شود اما مصرف خوراکی ما حدود ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تن است.

این نماینده مجلس افزود؛ تولید مازاد مرکبات در کشور بیشتر از سایر محصولات می باشد، از طرفی مرکبات جنوب نسبت به شمال تقاضای بیشتری دارد و به همین دلیل محصولات تولید استان مازندران با رکود مواجه می شوند.
وی گفت؛ یکی از موضوعات دیگر، تولید تامسون در مازندران است که حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تن می باشد از آنجایی که تامسون تنها خاصیت خوراکی دارد و تولید کنسانتره از آن مشکل می باشد، باید شرایطی ایجاد شود تا الگوی تولید را اصلاح کنیم.
وی افزود؛ موضوع مهم برای اینکه بتوانیم از این بن‌بست خارج شویم بحث صادرات می‌باشد که این نیازمند زیرساخت است، مجموعه روماک امسال در جویبار آماده و حجم زیادی از این تولید را برای صادرات مهیا کنند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس افزود: مشکل دیگری که امسال در صادرات مرکبات با آن مواجه بودیم، دریافت ارز ناشی از صادرات مرکبات بوده که کسانی که صادرات انجام دادند نتوانستند حجم صادراتشان مثل سال گذشته باشد و این موانع باید برطرف شود.
رضیان اظهار داشت برای سال‌های آینده می‌توانیم نوید دهیم شرایط بهتر باشد و با صادرات محصولات مرکبات در استان مشکل باغداران حل شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار