زنگ خطر ابتلای بیماری های پوستی و تنفسی برای قائمشهری ها/ وعده های شهرداری عملی نشده است\
  • گزارش اختصاصی استناد نیوز؛

زنگ خطر ابتلای بیماری های پوستی و تنفسی برای قائمشهری ها/ وعده های شهرداری عملی نشده است

  • کد خبر: 2111104555
  • چاپ
  • انتشار: 22 مهر 1403 - 13:08

شهروندان قائمشهری به دلیل انباشت زباله در خیابان ها و کوچه های شهر گلایه کردند و از شهرداری این شهر درخواست کردند تا مشکلات زباله را در زمان کوتاهی برطرف کند و وعده هایی که در سطح شهر دارد را عملی کند.

به گزارش استناد نیوز، انباشت زباله؛ نام آشنایی که مردم شهر قائمشهر سال ها است که با آن دسته و پنجه نرم میکنند. زباله های رها شده در خیابان ها و کوچه ها قطعا بیماری های بسیاری را ایجاد می کند. فراموش نکنیم، علاوه بر بیماری زیبایی شهر را هم تحت تاثیر فرار می دهد.
شهردار این شهر سال گذشته اعلام کرد که برای مطلوب سازی سیستم جمع آوری زباله ۵۲۰ سطل زباله با اعتبار محدود ۵۳ میلیارد ریال خریداری و در سطح شهر مستقر میکند اما در قائمشهر گردی یک روزه مشاهده می شود که خبری از سطل و جمع آوری زباله ها نیست!
یکی از شهروندان قائمشهر ساکن خیابان ۱۶ متری روز یکشنبه به خبرنگار استناد نیوز گفت: بوی بد این زباله ها ما را کلافه کرده است. در فصل گرم حیوانات موذی جمع می شدند و چهره کوچه زشت شده بود. همچنین ترس این را هم داشتیم که بیمار نشویم. اکنون هم که فصل باران هستیم زباله ها در باران خیس می شوند و در همه جای خیابان پر از زباله می شود.علاوه بر زشتی خیابان بیماری و بوی بد آن هم بیشتر می شود. واقعا درخواست دارم که شهرداری لااقل یک سطل زباله بگذارد تا مشکل مردم این محله هم حل شود.


*وعده های به عمل ننشسته شهرداری قائمشهر برای جمع آوری زباله
شهردار قائمشهر سال گذشته از خرید ۲ دستگاه آب پاش تمام حرفه ای خبر داد که به دستگاه پاکسازی شهری اضافه می شود.
شهر قائمشهر با بیش از ۲۰۴ هزار نفر به عنوان پر تراکم ترین شهر ایران معرفی می شود و این سوال برای مردم این شهر ایجاد می شود که شهردار قائمشهر با ادعای خرید تعداد ۵۲۰ سطل زباله توانسته مشکل زباله را حل کند؟ اگر این اقدام انجام شده است پس چرا همچنان خیابان ها و کوچه های قائمشهر از انباشته زباله ها به چشم می خورد؟ این هزینه های خدماتی و بودجه های میلیاردی که برای تخصیص جمع آوری زباله انجام می شود به کدام سطل زباله می رود که همچنان زباله ها در خیابان ها رها شده است؟ چرا اقدامات شهردار قائمشهر برای جمع آوری زباله ها فقط در حد شعار مانده است؟

وضعیت زباله و نظافت شهر قائمشهرگلایه شهروندان از وضعیت زباله های رها شده در خیابان ها و کوچه ها
یکی از ساکنین خیابان کفشگرکلا بانگرانی زیاد از وضعیت ایجاد شده به خبرنگار استناد نیوز گفت: من نمیدانم پایان هر سال شهرداری برای ارائه خدمات و تمیزی نگه داشتن خیابان و کوچه از هر خانواده قائمشهری مبلغی دریافت می کند پس این پول ها کجا می رود که خیابان ها و کوچه های ما پر از زباله است. خیلی ها را می شناسم که اعلام کردند دیگر هزینه ای به شهرداری نمی دهیم، وقتی خدماتی نمی بینیم هزینه چه خدمتی را باید پرداخت کنیم؟!
دیگر شهروند قائمشهری که ساکن خیابان تهران است به ما گفت: اصلا هیچ پاکبانی به خیابان ما نمی آید. یکبار اینقدر کوچه ما کثیف شده بود که یک خانم مسن ساکن همین کوچه آمد و خیابان ها را تمیز کرد. داریم در این محله زندگی میکنیم اما از بوی بد زباله و زشتی زباله های رها شده در کوچه، زندگی با کیفیتی رو تجربه نمی کنیم.
دیگر شهروند هم درخواست باکس بیشتر زباله در کوچه و پس کوچه های شهر را دارد تا شهروندان به جای رها کردن زباله ها در کنار جاده بتوانند در سطل زباله بیاندازند.


*خطر ابتلا به بیماری های پوستی و تنفسی برای شهروندان قائمشهری
رئیس محیط زیست قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه زباله های رها شده در مسیر تردد عابران پیاده علاوه بر آنکه منظره ناخوشایندی دارد بلکه منجر به بیماری های پوستی و تنفسی برای شهروندان می شود، گفت: به خصوص در فصل زمستان که آنفولانزا تشدید و همچنبن پشه آئدس تا مرز محمودآباد رسیده بنابراین تجمع زباله و رهاسازی در شهر منجر به مشکلات زیست محیطی هم می شود.
رحمتی با اشاره به اینکه خداروشکر تعداد پاکبان ها در مجموعه شهرداری مطلوب است بنابراین می طلبد تا مجموعه شهرداری نسبت به پاکسازی بیشتر اقدام کنند، افزود:برای سلامت جامعه باید مجموعه خدمات شهری پای کار آیند و نسبت به پاکسازی و شست و شوی هفته ای یکبار جوی ها و همچنبن یک روز درمیان هم نسبت به آهک پاشی اقدام کنند .
وی با اعلام اینکه همچنین بهداشت باید نظارت بیشتری داشته باشند، گفت : محیط زیست هم پای کار است.
رئیس محیط زیست قائمشهر به تجمع آبهای سطحی در یکی از مناطق این شهر اشاره ای کرد و گفت : درست است که مجموعه آتش نشانی تلاش می‌کنند اما برای تمیزی و شست و شوی این مجموعه باید یک ماشین آنش نشانی به آن مجموعه اعزام شود تا نسبت به پاکسازی اقدام شود.

زباله شهر قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار