ارائه ارز ترجیحی و واگذاری به بخش خصوصی راهکار حل مشکلات دامداران است/ وضعیت دام استان با مدیریت مسئولان حوزه توزیع نهاده های دامی و امور دام مطلوب شد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

ارائه ارز ترجیحی و واگذاری به بخش خصوصی راهکار حل مشکلات دامداران است/ وضعیت دام استان با مدیریت مسئولان حوزه توزیع نهاده های دامی و امور دام مطلوب شد

  • کد خبر: 2111104277
  • چاپ
  • انتشار: 07 خرداد 1403 - 11:15

رئیس هیات مدیره دامداران صنعتی ساری با اعلام اینکه اگر یارانه ارز ترجیحی در اختیار دامدار و تولیدکنندگان قرار گیرد قطعا تولیدات مورد نیاز کشور تولید و حتی صادرات نیز در این بخش خواهیم داشت ،گفت : اگر کارها به بخش خصوصی واگذار شود قطع یقین کارها بهتر به سرانجام می رسد .


به گزارش استناد نیوز، صنعت دامپروری در چند سال اخیر با چالش های متعددی از جمله گرانی و کمبود نهاده های دامی و قیمت پایین گوشت و شیر مواجه بوده است .
دامداران همواره نقش بسزایی در تولید گوشت و شیر کشور دارند بنابراین بی توجهی به مشکلات دامداران فعالان این صنعت را با مشکلات مواجه می کند . اما خوشبختانه در سال اخیر قیمت نهاده ها و توزیع آن در استان مازندران مطلوب شده ولی همچنان فعالان این حوزه با مشکلاتی مواجه هستند.
قنبرعلی گلی دنگسرکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه حدود ۴۰ سال پیش اتحادیه دامداران صنعتی ساری دایر شده بود، افزود: اما به دلایلی وقفه ای در این اتحادیه شکل گرفته بود که بنده با هزینه شخصی نسبت به راه اندازی و احیا مجدد این شرکت اقدام کرده ام .
وی با اعلام اینکه در حال حاضر هفت نفر مشغول به فعالیت هستند، گفت: توزیع نهاده های دامی تا اوایل اسفندماه سال گذشته مطلوب نبوده اما بعد از آن خوشبختانه سیر توزیعی خوبی داشته است.
رئیس هیات مدیره دامداران صنعتی ساری با اشاره به اینکه در گذشته قیمت بالای نهاده های دامی با توجه به قیمت پایین گوشت و شیر گلایه بسیاری از دامداران و تولیدکنندگان استان مازندران بوده است ، افزود: خوشبختانه با کاهشی شدن قیمت نهاده های دامی مشکلات پیش روی دامداران کمتر شده است.

گلی
گلی دنگسركى در ادامه به قیمت پایین شیر و به صرفه نبودن برای دامداران گریزی داشت و گفت : اگر یارانه ارز ترجیحی در اختیار دامدار و تولیدکنندگان قرار گیرد قطعا تولیدات مورد نیاز کشور تولید و حتی صادرات نیز در این بخش خواهیم داشت.
وی، تصریح کرد: اگر کارها به بخش خصوصی واگذار شود قطع یقین کارها بهتر به سرانجام می رسد .
رئیس هیات مدیره دامداران صنعتی ساری، بیان کرد: در حال حاضر جو و ذرت به اندازه کافی در اختیار ما توزیع می‌شود ولی متاسفانه سبوس گندم حدود ٣٠ درصد در اختیار ما قرار می گیرد‌.
گلی دنگسركي که از تولیدکنندگان ممتاز استان در بخش دام سنگین بوده علی رغم میل باطنی و به دلیل قیمت بالای نهاده ها در سال های اخیر مجبور به كم نمودن دام شده است.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه از زمان حضور آقای مهندس دریکنده رياست امور دام استان وضعیت توزیع نهاده های دامی با كمك اقاي دكتر صادقي رئیس امور دام شهرستان ساري بسیار مطلوب شده است و وجود چنین مدیران جوان و کاربلد می تواند روند کاری را ارتقا ببخشد.
رئیس هیات مدیره دامداران در پایان با اشاره به اینکه این شرکت بیش از هزار دامدار با عنايت امور دام جهاد ساري و مناطق محروم با نظارت جهاد تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: از مسئولین تقاضا داریم به فکر دامداران باشند، چرا که توجه به این بخش منجر به ایجاد اشتغال و از وابستگی به دیگر کشور ها و از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار