بیش از ۱۱هزار واحد کشاورزی در مازندران مشترک گاز طبیعی هستند\

بیش از ۱۱هزار واحد کشاورزی در مازندران مشترک گاز طبیعی هستند

  • کد خبر: 2111103147
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1402 - 13:11

مدیر عامل شرکت گاز مازندران : ۱۱هزارو ۱۵۷ واحد کشاورزی در سطح استان مازندران مشترک گاز طبیعی هستند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی، مدیرعامل شرکت گاز مازندران، گازرسانی به بخش کشاورزی را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار این شرکت نام برد و افزود: با توجه به روند رو به رشد واحدهای تولید محصولات کشاورزی به ویژه کشت گلخانه ای طی سال های اخیر در استان مازندران بویژه در روستاها، گازرسانی به بخش کشاورزی نیز در این سالها همزمان با توسعه شبکه های گازرسانی شتاب خوبی داشته است.
وی، گفت: گاز رسانی به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه ای با هدف فراهم کردن رفاه در روستاها علاوه بر بهبود وضعیت زندگی روستاییان نویدبخش مهاجرت معکوس جوانان برای فعالیت‌های کشاورزی در مازندران شده است، خدمتی که از اولویت های اصلی دولت نیز محسوب می شود
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان این که توسعه گازرسانی برای فعالیت های کشاورزی سبب محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس جوانان را در پی دارد، تصریح داشت: در دو سال اخیر تقاضا برای گرفتن علمک مصرف گاز کشاورزی در استان افزایش چشم گیری یافته است.
مایلی رستمی با اظهار این که ۲۰۰ پیمانکار در نقاط مختلف استان در حال عملیات شبکه گذاری گاز هستند، افزود: شرکت ملی گاز به هیچ عنوان مشکل تامین اعتبار برای اجرای طرح های گازرسانی به مردم را ندارد و صورت وضعیت مالی پیمانکاران نیز سر موقع طبق قرارداد به حسابشان واریز می شود.
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های گازرسانی در دولت سیزدهم مازندران‌ عنوان کرد: اجرای طرح خطوط تغذیه فشار قوی از "طالع رودبار "تا" خطیرکوه" و از "خطیرکوه" تا "ورسک" با هدف از بین بردن افت فشار گاز را در دست اجرا داریم که در آینده خط "ورسک" را نیز به گاز "فیروزکوه" وصل خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران ، در ادامه از صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، کاهش چشمگیر هزینه‌ ی سوخت مصرفی و حذف هزینه‌های جانبی به‌ ویژه حمل ‌و نقل سوخت مایع، سودآوری و رونق فعالیت‌های کشاورزی با توجه به ارزان بودن گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت ها و همچنین افزایش کیفیت محصولات تولیدی با توجه به پاک بودن گاز را از جمله فواید گازرسانی برای کشاورزان و صاحبان مراکز تولیدی دانست و تصریح نمود: هرگونه اقدام برای کاهش سوخت‌های آلاینده به معنای ایجاد محیط‌زیست سالم‌تر خواهد بود و با توجه به کشاورزی بودن استان مازندران، تزریق گاز طبیعی به این بخش می تواند در حفظ و صیانت از محیط زیست تاثیر به سزایی داشته باشد.
طبق آمار رسمی، هم اکنون استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار