چرا شهرداری قائمشهر قانون شفافیت مالی را اجرا نمی کند؟ / در شورا و شهرداری قائمشهر چه می گذرد\
  • قابل توجه نهادهای نظارتی/

چرا شهرداری قائمشهر قانون شفافیت مالی را اجرا نمی کند؟ / در شورا و شهرداری قائمشهر چه می گذرد

  • کد خبر: 2111101806
  • چاپ
  • انتشار: 28 اسفند 1400 - 16:54

شهرداری ها طبق قانون موظف هستند اسناد مالی خود را بصورت شفاف به اطلاع عموم مردم برسانند، موضوعی که در شهرداری و شورای شهر قائمشهر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش استناد نیوز، شهرداری به عنوان مهمترین نهاد در آبادانی حوزه شهری، نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا می کند، از همین رو عملکرد این نهاد در ایجاد رضایت شهروندی بسیار حائز اهمیت است.

شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که عمده منابع مالی آن از دریافت عوارض مستغلات و غیرمستغلات و از جیب مردم تامین می شود، از همین رو قانونگذار مطابق ماده هشت قانون تشکیلات و ماده 86 قانون شورا به صراحت اعلام کرده است که اسناد مالی شهرداری باید به اطلاع عموم برسد، موضوع مهمی که در شهرداری قائمشهر مغفول باقی مانده است و کاظم علیپور شهردار و مجموعه مدیریت شهری اهتمامی به اجرای صحیح و کامل آن ندارند.

از سوی دیگر عدم پاسخگویی به ابهامات مالی بوجود آمده در پروژه هایی چون اجرای ناموفق مدیریت آبهای سطحی در پل تلار، نصب گلدان های بتنی به عنوان بلوار در هسته مرکزی شهر، اجرای دوربرگردان خیابان تهران با بودجه 4.5 میلیارد تومانی، نارضایتی ها در اختلاف پرداختی حقوق پرسنل شهرداری... لزوم اجرای قانون شفافیت در شهرداری قائمشهر را بیش از پیش نمایان ساخته است.

اخیرا نیز اختلاف 400 میلیون تومانی در ریز هزینه ها و جمع هزینه های اعلامی از سوی شهرداری قائمشهر در پروژه پیاده راه نساجی سوالات بسیاری را در ذهن مردم قائمشهر به عنوان صاحبان حقیقی شهر ایجاد نموده است که لازم است شهردار و اعضای شورای شهر قائمشهر جهت تنویر افکار عمومی پاسخگوی این موارد باشند.

با توجه به امکان فساد گسترده ای که در مجموعه شهرداری ها و شوراهای شهر وجود دارد لازم است ضمن اجرای کامل و دقیق شفافیت مالی و ایجاد سامانه شفافیت شهرداری قائمشهر، نهادهای نظارتی همچون گذشته توجه ویژه ای به موضوع داشته باشند تا موجبات تضییع حقوق مردم و تصرف ناحق در بیت المال برای هیچ فردی فراهم نگردد.

 مردم قائمشهر حق دارند بدانند مبالغ بعضا هنگفتی که بابت عوارض به شهرداری می پردازند کجا و چگونه هزینه می شود و مدیران شهری و اعضای شورای شهر نیز لازم است نسبت به ساخت و سازها در شهر به مردم پاسخگو باشند چرا که باید عدالت برای همه مردم و مسئولین بصورت یکسان اجرا گردد.

استناد نیوز در آینده به بررسی دقیق موارد گفته شده و عملکرد مجموعه مدیریت شهری در شهرهای مختلف استان مازندران خواهد پرداخت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار