تقاطع غیر همسطح چمازکتی، ششمین پروژه بزرگ شهرداری قائمشهر در شرایط سخت اقتصادی\

تقاطع غیر همسطح چمازکتی، ششمین پروژه بزرگ شهرداری قائمشهر در شرایط سخت اقتصادی

  • کد خبر: 2111101566
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1400 - 10:36

علیرغم شرایط نابسامان اقتصادی کشورمان و با وجود ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، شهرداری قائمشهر با همت شهردار جوان اما باتجربه خود توانست در پروژه های مختلف فعل "ما میتوانیم" را صرف نماید.

 به گزارش استناد نیوز، البته در اجرای پروژه های بزرگ شهر قائمشهر در کنار شهرداری باید به حمایت های اعضای شورای شهر و ارگان های مرتبط در اجرای عملیات های عمرانی هم اشاره کرد. قائدتا فعالیت شهرداری قائمشهر برای اجرای پروژه های بزرگ بر هیچکدام از اهالی این شهر پوشیده نیست.

صالح زاده با چشم اندازی بلند مدت موفق شد پروژه های بزرگی همانند لندفیل بهداشتی و ساماندهی سایت زباله، بازگشایی حریم رودخانه سیاهرود، تقاطع غیر همسطح مسجد رسول، پارک جنگلی تلار، کانال سراسری مدیریت آب های سطحی در بخش بزرگی از شهر و... را در کوتاه ترین زمان ممکن به مرحله اجرا برساند که سالیان سال از دغدغه های مهم شهر بوده و با توجه به شرایط موجود اقتصادی در تمام شهرداری ها، انجام چنین پروژه هایی نشان از عملکردی مطلوب بوده است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان قائمشهر که به عنوان شهری پرتردد محسوب می شود؛ ساخت تقاطع های غیر هم سطح و رفع گره های ترافیکی توسط شهرداری قائمشهر در یکی از پر ترددترین جاده های کشور، علاوه بر کمک به مردم این شهر به سایر هموطنانی که از این شهر گذر می کنند هم؛ خدمت بزرگی است.

از همین رو شهرداری قائمشهر برای رفع مشکلات موجود درخیابان چمازکتی عملیات اجرایی پروژه بزرگی با نام تقاطع غیرهمسطح چمازکتی را آغاز کرده است که مبلغ اولیه این پروژه 43 میلیارد تومان برآورد شده است.

سال هاست مردم شهر، اهالی منطقه و محله های خیابان مهمانسرا، خیابان جویبار، کوچکسرا، روستاهای مسیر جاده و اهالی شهر جویبار که از این منطقه تردد می کنند از طریق اعلام حضور کتبی، شفاهی، شبکه های مجازی و رسانه ملی در چندین نوبت درخواست نمودند که به خاطر حفظ جان خانواده ها، فرزندان، دانش آموزان و همچنین توسعه شهری آن منطقه اجرای تقاطعی غیرهمسطح می تواند بسیار در پیشرفت و ایمنی منطقه موثر باشد.

شهرداری قائمشهر با توجه به تجربیات موفق گذشته پا به میدان گذاشت و در پاسخ به خواسته بحق مردم شهر پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح چمازکتی را به مرحله اجرا گذاشت و پیگیری های آیت الله علی معلمی امام جمعه قائمشهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با حمایت های شورای دوره های پنجم و ششم؛ مذاکرات حضوری با وزیر وقت راه و شهرساری دکتر اسلامی برگزار و درنهایت مقرر گردید تا اجرای این پروژه به محوریت شهرداری قائمشهر و با مشارکت سازمان حمل و نقل راهداری انجام می شود.

در شهریورماه سال 1400 سازمان راهداری قراردادی به مبلغ 20 میلیارد تومان جهت تامین 95 عدد باکس را با شرکت روبان ساز تهران منعقد که مدت اجرای کار یکسال می باشد.

همچنین شهرداری قائمشهر نیز از طریق مناقصه عمومی قرارداد اجرای کلیه کار پروژه را که شامل احداث دیواره ها، باکس گذاری، مبلمان و زیرسازی، آسفالت، عملیات عمرانی و خاکی پروژه است را به مبلغ 23.7 میلیارد تومان با شرکت دارسا قائم به مدت یکسال در مناقصه عمومی منعقد کرد.

این پروژه در شورای ترافیک شهرستان و استان مورد بررسی و به تصویب رسیده است و شرکت عمران طرح البرز هم به عنوان مشاور ترافیکی طرح انتخاب شده است.

شهردار قائمشهر که پروژه های مشابه را زودتر از زمان معین شده به بهره برداری رسانده است، اینبار به مردم قول داده تا پس از تحویل باکس از طرف راهداری و حمل و نقل جاده ایی به پیمانکار مربوطه این طرح را در مدت یکسال به پایان برساند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار