نمایندگان مجلس نگران هک شدن اطلاعات مسئولان در سامانه ثبت اموال هستند\

نمایندگان مجلس نگران هک شدن اطلاعات مسئولان در سامانه ثبت اموال هستند

  • کد خبر: 219355
  • چاپ
  • انتشار: 04 مهر 1398 - 20:55

  استناد نیوز، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: عده‌ای از نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی نسبت به این سامانه از لحاظ میزان بعد امنیتی دارند؛ یعنی اینکه نگران هک شدن اطلاعات مسئولان در این سامانه هستند.

به گزارش استناد نیوز، محمود صادقی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افتتاح سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان از سوی قوه قضائیه چه مقدار می‌تواند از فساد اقتصادی مسئولان پیشگیری کند؟ اشاره و اظهار داشت: سامانه ثبت اموال مسئولان یکی از مطالبات نمایندگان مجلس بوده است؛ که خوشبختانه در سال 94 این قانون به تصویب مجلس درآمد.

قانون ثبت اموال مسئولان از سال 94 تا به الان مسکوت مانده بوده است

وی در ادامه افزود: طبق قانون، قوه قضائیه می‌بایستی ظرف مت 6 ماه آئین نماه اجرایی این قانون را به رشته تحریر در می‌آورد، اما متاسفانه از سال 94 تا به الان مسکوت مانده بوده است.

رئیس فراکسیون شفافیت مجلس تصریح کرد: بارها در نطق‌هایی که در صحن علنی مجلس داشته‌ام، این مسئله مهم را مطالبه می‌کردم، که حتی به سبب عدم تاخیر در اجرای آن شکایت خود را در کمیسیون اصل 90 از ریاست سابق قوه قضائیه ثبت و منتشر کردم.

سامانه ثبت اموال بر جلب اعتماد مردم به دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افتتاح سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان از سوی قوه قضائیه چه مقدار می‌تواند از فساد اقتصادی مسئولان پیشگیری کند؟ اشاره و اظهار کرد: این سامانه‌ای که از سوی قوه قضائیه رونمایی شده است، یک حرکت بسیار خوبی می‌تواند باشد و همه مسئولان هم باید از آن استقبال کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: ناگفته نماند که این سامانه بر جلب اعتماد مردم به دستگاه‌های مختلف، ایجاد شفافیت و همچنین پیشگیری از فساد کمک کند و همه اطلاعات مسئولان هم به دلیل محرمانه بودن فقط در اختیار قوه قضائیه قرار می‌گیرد، به جز مواردی که در قانون به آن اشاره شده است.

بنده همه اموال خود را در این سامانه ثبت خواهم کرد

صادقی تصریح کرد: عده‌ای از نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی نسبت به این سامانه از لحاظ میزان بعد امنیتی دارند؛ یعنی اینکه نگران هک شدن اطلاعات مسئولان در این سامانه هستند.

این نماینده مردم در پایان تاکید کرد: به دوستان اعلام می‌کنم‌ که در حقیقت این سامانه که در قانون آمده است، آثار مثبت خود را دارد و ما نمایندگان باید برای ثبت اموال خود داوطلب شویم و دیگران را هم برای انجام این کار تشویق کنیم، در ضمن بنده همه اموال خود را در این سامانه ثبت خواهم کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار