رتبه سیزدهم و بسیار ضعیف مازندران در بخش گیاهان دارویی!\

رتبه سیزدهم و بسیار ضعیف مازندران در بخش گیاهان دارویی!

  • کد خبر: 21540
  • چاپ
  • انتشار: 28 آذر 1395 - 18:09

با توجه به اینکه 791 هکتار از اراضی استان مازندران به کشت داروهای گیاهی تخصیص یافته، اما این استان در سطح کشور در این رسته در جایگاه نازل سیزدهم قرار دارد.

این درحالی است که استان خراسان شمالی در عین ناباوری و با سطح اشتغالی به مراتب کمتر از مازندران توانسته دراین بخش رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد. بر اساس اعلام محمدتقی شکوهی، مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران 791 هکتار از اراضی این استان به کشت گیاهان دارویی تختصص داده شده که در این زمین‌ها گیاهانی چون گل گاو زبان، گل محمدی، بادرنج بویه و... کشت می‌شود. بنا بر اظهارات این مقام مسئول در جهاد کشاورزی مازندران، از 20 گونه گیاهی که در مازندران کشت می‌شود گل‌گاو زبان با 632 هکتار بیشترین سطح کشت را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به وجود یک هزار و 300 نوع گیاه دارویی شناخته شده در مازندران تصریح کرد: به غیر از ارقام یاد شده که به صورت زراعی و قابل کشت است، سایر گونه ها، به صورت وحشی و خودرو در اقصی نقاط مازندران بویژه نقاط سرد و کوهستانی رشد می‌کنند و قابلیت کشت زراعی برای آنها وجود ندارد. شکوهی به گرانقیمت بودن بسیاری از انواع این گونه‌های ارزشمند دارویی اشاره کرد و برای تأیید گفته هایش، به گیاه «باریجه» اشاره کرد که ارزش هر کیلو از آن 25 میلیون تومان اعلام شده است.
**از مسئولین محترم تقاضامندیم با توجه به بازدهی و سودآوری بالای این گیاهان، تسهیلات بیشتری را در تمامی زمینه های مرتبط با این موضوع در اختیار پرورش دهندگان و متقاضیان پرورش این گیاهان با ارزش قرار دهند.**



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار