انتقاد تند نماینده نوشهر از وزیر راه و شهرسازی/ تا چه زمانی مردم غرب مازندران باید مظلوم بمانند\

انتقاد تند نماینده نوشهر از وزیر راه و شهرسازی/ تا چه زمانی مردم غرب مازندران باید مظلوم بمانند

  • کد خبر: 214195
  • چاپ
  • انتشار: 16 مهر 1397 - 07:24

استنادنیوز؛ قاسم احمدی لاشکی با انتقاد از آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: تا چه زمانی مردم غرب مازندران باید مظلوم بمانند و مظلومانه جانشان را از دست بدهند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با اشاره به اینکه در طول یک دهه برای چندمین بار از یک سوراخ گزیده می‌شویم، اظهار کرد: متأسفانه سیل دو روز اخیر در حوزه نوشهر و چالوس و در کل غرب مازندران حادثه آفرید که علاوه بر خسارات مالی فراوان، خسارت جانی هم در پی داشت.

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مدیران، افزود: چرا مسؤولان و متولیان امر به فکر زیرساخت‌های شهری نوشهر و چالوس نیستند و برای چندمین بار جان افراد به خطر افتاده و از دست می‌رود اما مسؤولان هنوز یک فکر و برنامه‌ریزی اساسی برای برون رفت از این مشکل چندین ساله و تکراری نمی‌کنند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال 96 نامه‌ای را به شخص بهادری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نوشتم  و در آن متذکر شدم و اعلام خطر کردم که بنده از این پل بازدید کردم و حسب آنچه به درستی در رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع‌رسانی شد و جای تشکر از این اطلاع‌رسانی دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه اداره راه و شهرسازی مازندران اصلاً هیچ تیم کارشناسی را برای بررسی این پل به منطقه اعزام نکردند، تأکید کرد: امروز هم اعلام خطر می‌کنم که پل بزرگ مرکز شهر چالوس، پل ماشلک در شهر نوشهر و پل مُلکار در بخش مرکزی نوشهر همه در لبه تیغ قرار دارند و اگر متولیان راه و شهرسازی نجنبند پول بیت‌المال به تاراج خواهد رفت.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه چرا مدیریت لازم و مناسب در این حوزه‌ها صورت نمی‌گیرد، گفت: وقتی می‌توان با ارقام حدود 100 تا 200 میلیون تومان نسبت به ترمیم و رفع مشکل زیرساخت‌های این چنین اقدام کرد، اما کاری صورت نمی‌گیرد تا در مواقع بروز حوادث و خسارات وارده آن مانند همین سیل دو روز اخیر مجبور نشویم به ازای آن چند ده میلیارد تومان هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به تخریب پل کمربندی نوشهر سبب شده است تا تردد مردم نوشهر و چالوس بسیار سخت و مشکل شد و بارترافیکی بر شهر نوشهر وارد کرده است، یادآور شد: چرا تا قبل از بروز این حوادث سرمنشاء این مشکلات را شناسایی و در راستای پیشگیری اقدامات لازم را انجام داد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تنفس جنگل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز عدم جمع‌آوری درختان شکسته و افتاده در بستر جنگل‌ها سبب شده است تا سیل آنها را با خود بیاورد که حجم وسیعی را در بر می‌گیرد در حالی که این درختان پیر، شکسته و افتاده در جنگل‌ها باید جمع‌آوری می‌شدند و این‌گونه بی‌مدیریتی‌های افراد در حوزه کاری و وطیفه‌مندی آنها سبب بروز چنین حوادث تلخی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد شدید و خطاب به وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: آقای وزیر مگر چند بار از این پروژه‌ها بازدید نکردید و چندین بار هم درباره مشکلات و خطرات آن تذکر ندادم.

احمدی‌لاشکی افزود: آقای خادمی شما که معاون وزیر در امور زیرساخت‌ها هستید مگر چند بار قول نداده بودید برای اینکه از نزدیک مشکلات این پروژه‌ها بازدید کنید و برای حل آن راهکارهایی ارائه دهید به این منطقه سفر خواهید کرد، پس چه شد؟

وی با بیان اینکه تا چه زمانی مردم غرب مازندران باید مظلوم بمانند و مظلومانه جانشان را از دست بدهند و اینکه چرا باید امکانات و زیرساخت‌های مردم این منطقه که مربوط به دهه‌ها قبل است از بین برود و فقط نظاره‌گر باشید، خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی چند بار این مشکلات به شما گفته شد و چرا شما جدی نگرفتید.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امروز باید تاوان خسارات سیل منطقه را شخص آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس بدهد و درباره افرادی هم که در این زمینه به خاطر سهل‌انگاری‌ها و عدم دقت در حوزه راه‌ و شهرسازی و ترمیم نکردن پل‌هایی که اکنون موجب خسارت‌های فراوانی شد، باید پاسخ‌گو باشد و اگر نمی‌تواند بهتر است استعفا بدهد و از وزارت راه و شهرسازی برود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار