طرح توان‌افزایی زنان روستایی در دستور کار دولت قرار گرفت\

طرح توان‌افزایی زنان روستایی در دستور کار دولت قرار گرفت

  • کد خبر: 213752
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1397 - 12:08
استنادنیوز؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح توان‌افزایی زنان روستایی با هدف توسعه مشاغل روستایی و با استفاده از صندوق‌های اعتباری خرد در دستور کار قرار دارد

معصومه ابتکار در نشست صمیمی با احزاب، تشکل‌های غیردولتی و جمعی از زنان کارآفرین استان زنجان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا زمینه را برای بهبود کسب و کار و بهبود شاخص‌های فرهنگی و وضعیت خانواده‌ها و سایر موارد فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، جنگ اقتصادی به کشور تحمیل شده بیان کرد: مشارکت همه جانبه مردم، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد، جامعه مدنی، زنان توانمند و جوانان در برنامه‌ها و طرح‌های دولت در حوزه‌های اشتغال، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و سایر موارد مهم است.

 امروز بیش از هر زمان دیگر به انسجام نیازمندیم
 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگر به انسجام و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیاز داریم تا از شرایط خطیر عبور کرده و آینده روشن و با نشاط و امید را برای جوانان تزریق کنیم.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه اختصاصی برای کارآفرینی، ابراز کرد: علاوه بر فعالیت‌هایی که در ستاد اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، کارگروهی نیز برای توجه بیشتر به زنان کارآفرین، صنعتگر و بازرگان تشکیل دادیم و مشکلات بانوان را در این حوزه احصا کردیم.
ابتکار به پیگیری مسائل بانوان فعال اقتصادی تأکید کرد و گفت: بانوان در حوزه‌های اقتصادی ممکن است نسبت به دیگران با چالش‌های بیشتری روبه‌رو باشند اما تلاش داریم شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم.
وی به ایجاد تشکل‌های ویژه در معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در راستای توان‌افزایی زنان روستایی اشاره کرد و افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و با استفاده از حمایت صندوق‌های خرد اعتباری، طرحی را برای پشتیبانی از زنان روستایی در توسعه مشاغل روستایی و ارتقای بخش کشاورزی در دستور کار داریم و این آمادگی را داریم تا برای ارتقای مهارت‌های زنان این طرح‌ها را در سال‌جاری نیز اجرا کنیم.

 توانمندسازی تشکل‌ها با نگاه علمی و تخصصی
 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به توانمندسازی تشکل‌ها با نگاه علمی و تخصصی تاکید کرد و افزود: با وزیر ارتباطات توافقی را انجام دادیم تا در راستای آن برای بازاریابی از توانمندی‌های فناوری اطلاعات و ICT و تجارت الکترونیک بهره ببریم و شبکه‌های استانی برای توان‌افزایی زنان و شبکه مهارتی برای بازاریابی کالاها در حال شکل‌گیری است.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد بخش پویای جامعه مدنی را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ما برای ارتقای سطح توانمندی در موضوعات مختلف برون‌سپاری انجام می‌دهیم که خیریه‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند و در این بخش از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی اجرا شده است، بیان کرد: این طرح امسال نیز ادامه خواهد داشت؛ چرا که توانمندی جامعه را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهد و یک طرح ملی است.
ابتکار با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش آسیب‌هایی از جمله اعتیاد نسبتاً در سطح کشور سالم است، تصریح کرد: اما این موضوع دلیل نمی‌شود که ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن کمرنگ شود، بلکه باید بیشتر تلاش کنند تا جامعه سالم استان زنجان را مدیریت کنند.

 مهارت‌های لازم برای استفاده صحیح از امکانات را بیاموزیم
 وی با اشاره به اینکه مامنی سالم‌تر و بااهمیت‌تر از خانواده که بتواند از آحاد جامعه مراقبت کند وجود ندارد تصریح کرد: اما این نهاد کوچک اجتماعی به دلیل تحولات مختلف که در ساختارهای اقتصادی اتفاق می‌افتد در معرض آسیب است و اگر در سیاست‌گذاری‌ها جایگاه خانواده به درستی دیده نشود ممکن است به آسیب‌هایی دچار شویم که شالوده اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه با صنعتی شدن جوامع و توسعه فناروی اطلاعات با اختلالات ارتباطی روبه‌رو شده‌ایم اظهار کرد: باید مهارت‌های لازم برای استفاده صحیح از این امکانات را بیاموزیم، در غیر این صورت امکانات و ابزارها تبدیل به یک تهدید جدی می‌شود و باید بیشتر روی مهارت‌های ارتباطی کار کنیم.
وی با اشاره به اینکه توسعه مهارت‌های ارتباطی تنها به تشکل‌ها و احزاب محدود نمی‌شود، تصریح کرد: باید کارهایی در سطح وسیع، همین‌طور در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های اجتماعی انجام شود و برای برخورداری از خانواده سالم‌تر و امن‌تر، کاهش خشونت‌های لفظی، رفتاری و فیزیکی و ایجاد فضای خانواده توأم با احترام متقابل و شنیدن صدای جوانان تلاش کنیم.
ابتکار با اشاره به اینکه برخی تعمدانه برای دور کردن نسل‌ها و قطع گفت‌وگوی بین نسلی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: مطالعات روی خانواده‌ها نشان داده ظرف یک دهه گذشته گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است در حالی که تعامل و گفت‌وگو یکی از فاکتورهای موفقیت به‌شمار می‌رود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار