دولت در بحث حمایت اصناف ضعیف عمل کرده است / کاهش 20 درصدی حجم ضروری مراجعه شهروندان به بازار\
  • غلامرضا میرزایی در گفتگو با استنادنیوز؛

دولت در بحث حمایت اصناف ضعیف عمل کرده است / کاهش 20 درصدی حجم ضروری مراجعه شهروندان به بازار

  • کد خبر: 2111949
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1399 - 11:39

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان قائمشهر از راه اندازی مرکز خدمات رسانی 118 واحدهای صنفی در سطح این شهرستان در ایام ویروس کرونا خبر داد و گفت : راه اندازی این مرکز خدمات رسانی و ارائه خدمت به مردم باعث شد تا با کاهش 20 درصدی از حجم مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای صنفی مواجه شویم.

غلامرضا میرزایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با استناد نیور ضمن گلایه از طرح فاصله گذاری اجتماعی بین اصناف پرخطر و کم خطر، گفت: ضرورت دارد اکثر واحدهای صنفی به دلیل خدماتی که به مردم ارائه می دهند در طول روز فعالیت داشته باشند که این فعالیت می توانست با همکاری اصناف و اتحادیه ها به صورت 20 درصد ظرفیت و شیفتی باشد تا نیازهای مردم نیز برطرف گردد چرا که کسب و کارها به صورت زنجیروار به هم مرتبط هستند.
وی از فعالیت 20 هزار واحد صنفی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: بنده مسئولیت آموزش اصناف را درسطح شهرستان قائمشهر بعهده دارم که توانسته ام خط ۱۱۸ اصناف را راه اندازی کنم که با راه اندازی این خط از تردد غیر حضوری واحدهای صنفی جلوگیری و همچنین با اجرای این طرح کمک شایانی به بازاری ها و شهروندان شد و آنان خرابی وسایلشان را با این خط اعلام و تعمیرکاران خبره از سوی ما به آنجا اعزام شده اند.
رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان قائمشهر، بیان کرد: با راه اندازی این طرح 20 درصد از تردد شهروندان به صورت حضوری کاسته شد و توانستیم خدمات غیرحضوری را با خدمات دهی مناسب به شهروندان، همچون گذشته ارائه دهیم.
میرزایی با اعلام اینکه متاسفانه دولت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بحث حمایت از اصناف بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: دولت می بایست به واحدهایی که در این ایام بسیار متضرر شده اند همچون برخی از کشورها بسته های حمایتی نقدی یا معیشتی ارائه می داد.
وی با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا با همکاری اداره فنی و حرفه ایی شهرستان قائمشهر به تولید ماسک و گان بهداشتی در مرکز فنی و حرفه ایی پرداخته ایم، افزود: از نیروهای داوطلب هلال احمر برای دوخت ماسک و گان بهداشتی استفاده شده است.
رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان قائمشهر میزان تولید روزانه ماسک در مجموعه را بین 500 تا یکهزار و تولید گان را یکهزار اعلام کرد که به صورت رایگان در اختیار مراکز و نیروهای خدمات رسان که به نوعی در خطر این ویروس هستند قرار می گیرد.
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان مازندران از تهیه بسته های غذایی در بین دسفروشان، خانواده های نیازمند و اصنافی که متضرر شده اند خبر داد و گفت: در گام اول 50 بسته غذایی توزیع و در گام دوم 950 بسته غذایی به ارزش حدود هر بسته 200 هزار تومان بین این افراد توزیع شده است.
وی در پایان درخصوص ایجاد نقاهتگاه در سالن امام علی حبیبی با تجهیز 60 تخت و بهره بداری از آن گفت: خوشبختانه ظرفیت بیمارستان های قائمشهر پاسخگو افراد بیمار کرونایی است و این نقاهتگاه هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است اما با شرایط مکانی مناسب و تجهیز صورت گرفته می تواند در صورت لزوم به بهترین نحو مورد استفاده قرار بگیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار