چه بلایی بر سر نساجی مازندران و صنایع و معادن استان آمد؟ / پاسخگویی و قبول اشتباهات انتظار مردم از عبدالله رضیان\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

چه بلایی بر سر نساجی مازندران و صنایع و معادن استان آمد؟ / پاسخگویی و قبول اشتباهات انتظار مردم از عبدالله رضیان

  • کد خبر: 2111493
  • چاپ
  • انتشار: 01 بهمن 1398 - 17:19

استنادنیوز / به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مردم مجلس دهم یکی از ضعیف ترین مجلس های بعد از انقلاب اسلامی بوده و کمیسیون صنایع و معادن را می توان به استناد مشکلات بزرگی که برای کارخانه ها، صنایع تولیدی و معادن در این چهارسال بوجود آمد یکی از ضعیفترین کمیسیون های این مجلس نامید.

به گزارش استنادنیوز، کارخانه نساجی مازندران که روزی موجب فخر منطقه و زمینه ساز اشتغال جوانان بود در دوره چهارساله مجلس دهم تیر خلاص را بر پیکره بی جان خود دریافت کرد، در شرایطی که عبدالله رضیان نمایندگی مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ را به عنوان دبیر اول در هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن می دید!

علارغم وعده هایی که در پیش از انتخابات مجلس دهم در سال 94 داده می شد، نه تنها شاهد احیا کارخانجات نساجی نبودیم بلکه با واگذاری غیر کارشناسی آن به شهرداری قائمشهر که در پیشبرد امور جاری خود نیز با مشکل مواجه است و فروش دستگاه های کارخانه به بهانه فرسودگی عملا روزنه های امید نیز بسته شد. درحالی گفته می شود دستگاه ها به دلیل فرسودگی قابل استفاده نبودند که همین دستگاه های فرسوده فروخته شده! هم اکنون در بزرگترین کارخانجات نساجی کشور در یزد و اصفهان در چرخه تولید قرار دارند!

نساجی

دیگر کارخانه ها و صنایع تولیدی استان مازندران نیز حال و روزشان بهتر از نساجی نیست، حتی بسیاری از معادن منطقه نیز به تعطیلی کشیده شده اند و موجبات بیکاری بسیاری از جوانان فراهم شد! این در شرایطی است که انتظار می رفت تدابیری برای جلوگیری از خام فروشی معادن و ایجاد اشتغال گسترده برای جوانان اندیشیده شود.

در سال های فعالیت مجلس دهم بسیاری از کارخانه های بزرگ و شناسنامه دار کشور تعطیل شده یا در آستانه تعطیلی قرار دارند از کارخانه ارج و آزمایش گرفته تا کارخانه روغن نباتی غو، پارس الکتریک، فولاد سهند و... اما در همه این اتفاقات شاهد اقدامی در خور از کمیسیون صنایع و معادن و اعضای این کمیسیون مهم در مجلس نبودیم.

حوادث و اتفاقات ماه های اخیر در کشور ثابت کرد مردم بیش از هرچیز از مسئولان صداقت و قبول اشتباهات و در صورت لزوم عذرخواهی را انتظار دارند، مجلس به عنوان یکی از قوای سه گانه و مرجع قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون در قبال تمامی این مشکلات پیش آمده مسئول است و در این موضوع خاص مطرح شده بیش از همه کمیسیون صنایع و معادن مسئولیت دارد، انتظار می رود عبدالله رضیان نماینده محترم قائمشهر ، سوادکوه، جویبار و سیمرغ نیز به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این کمیسیون ضمن پاسخگویی به مردم، مسئولیت خود در قبال مشکلات عدیده در صنعت و معدن منطقه و بیکاری جوانان را پذیرفته و به سهم خود صادقانه از مردم عذرخواهی نماید، انتظاری که به درستی از دیگر مسئولین مربوطه نیز داریم. باشد که فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولین نهادینه شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار