نیازمند تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ مناسب هستیم\
  • سرمایه گذار شرکت کاسپین خاویار لاریم ؛

نیازمند تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ مناسب هستیم

  • کد خبر: 2111104297
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1403 - 19:52

سرمایه گذار شرکت کاسپین خاویار لاریم در بازدید امروز استاندار مازندران از این مجموعه خواستار تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود بانکی مناسب شده است .

 علیرضا سلطانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه این شرکت در زمینی به مساحت ۴.۷ دهم هکتار با مجوز ۹۰۰ تن گوشت و ۱۵ تن خاویار شروع به کار کرده است، افزود : در سال ۹۹ نخستین سالن این واحد تولیدی با حدود ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی راه اندازی شد و در حال حاضر ۵ سالن با مجموع ۱۳۰ حوضچه پرورشی ساخته شده است .

وی خاطرنشان کرد: از حدود ۱۰۰ تن ماهی موجود در این مجموعه ۲۰ تن مولد ۹ ساله در این مزرعه وجود دارد و ماهیان پرورشی از ۵۰ گرم تا مولد ۵۰ کیلوگرم در مزرعه کاسپین خاویار لاریم موجود است .

سلطانی پیشرفت فیزیکی این واحد تولیدی را ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان با هزینه شخصی سرمایه‌گذاری کرده ام و ۵۰ نفر نیز در این مجوعه مشغول فعالیت هستند‌.

سرمایه گذار شرکت کاسپین خاویار لاریم در بازدید امروز استاندار مازندران از این مجموعه خواستار تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود بانکی مناسب شده ایم.

این سرمایه گذار یکی دیگر از مشکلات این مجموعه را چاله های موجود در آن اعلام کرد و گفت : عرصه این مجموعه در گذشته گودبرداری شده بود که ما بخش اعظم آن را از سال ۹۸ با نخاله های ساختمانی پر کرده ایم تا بتوانیم استخرهای این مجموعه را راه اندازی کنیم .

شیلات

وی خاطر نشان کرد: در کنار شرکت کاسپین خاویار لاریم رودخانه ای وجود دارد که امور آب در نظر دارد کار لایروبی آن را انجام دهد و ما از مسئولین امر تقاضا داریم رسوبات این رودخانه را در اختیار ما قرار دهند تا یک هکتار باقی مانده زمین این مجموعه را پر کنیم تا نسبت به راه اندازی استخر جدید اقدام کنیم .

سلطانی با اعلام اینکه ما در زمان اخذ صدور پروانه تمام مجازات لازم را اخذ کرده ایم ، گفت: اما متاسفانه بعد از ۵ سال اداره امور منابع آب اعلام کرده که ساختمان پشتیبانی و بخشی از سالن پرورش ماهی در حریم رودخانه قرار دارد و باید تخریب شود.

وی تصریح کرد: طبق پیشنهاد اداره منابع آب برای جلوگیری از تخریب ساختمان در حریم رودخانه باید سد حفاظتی با هزینه این شرکت ساخته شود که برآورد هزینه آن بسیار بالا بوده و انتظار داریم این سد با طرح های حمایتی دولت انجام شود.

مدیر کل شیلات مازندران هم در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه ۴۷ واحد تولیدی ماهیان خاویاری با میزان تولید سالیانه ۲ هزار و ۶۰۰ تن در مازندران فعالیت دارند ، گفت: ۹.۳ دهم تن استحصال ماهیان خاویاری بوده که ارزش اقتصادی آن یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است .

قاسم کریم زاده میزان کل تولید استحصال خاویار در کشور را پنج هزار تن اعلام کرد و افزود: ۵۲ درصد تولید گوشت ماهیان خاویاری به استان مازندران اختصاص دارد و همچنین ۴۷ درصد استحصال خاویار نیز مربوط به استان مازندران بوده است .

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار تن گوشت و ۳۰ تن ماهی خاویاری در مزرعه تعاونی قره برون تولید می شود، اظهار داشت : ۷۵ درصد گوشت ماهیان خاویاری استان در این مزرعه تولید می شود و ۷۵ درصد استحصال خاویار هم مربوط به این مجوعه است .

مدیر کل شیلات مازندران در پایان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به گسترش اقتصاد دریا محوری تاکید داشته اند، گفت: امیدواریم ارزآوری و اشتغال مناسب در این زمینه به ارمغان آید.

استاندار مازندران به همراه معاون اقتصادی استانداری مازندران، مدیر کل شیلات مازندران، مدیر کل تعاون ، فرماندار جویبار و تنی چند نفر از مسئولین شهرستانی و استانی از مجوعه شرکت کاسپین خاویار لاریم بازدید به عمل آورده است.

شیلات



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار