2 طرح آبرسانی در روستاهای قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد\

2 طرح آبرسانی در روستاهای قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد

  • کد خبر: 2111102773
  • چاپ
  • انتشار: 02 آذر 1401 - 07:14

به مناسبت هفته بسیج و با حضور کمال علیپور نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، معاون مالی و پشتیبانی آبفا مازندران، فرماندار قائمشهر، مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر و مسئولین شهرستانی و خانواده معزز شهدا، طرح آبرسانی به روستاهای قائمشهر در قلزم‌کلا افتتاح و عملیات احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی خطیرکلا آغاز شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر در این مراسم با اشاره به بهره برداری از یک حلقه چاه در روستای قلزم کلا با هدف افزایش منابع تامین آب به روستاهای جنید، لاکپل، سراجکلا و شهر قائمشهر، گفت: در همین راستا ۱۵۰ متر خط انتقال ، اتاقک دیزل ، کلرزنی احداث و عملیات برق رسانی انجام شد.

مصطفی زمانی با بیان اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، افزود: جمعیت برخوردار از این طرح هم 10 هزار نفر است.

وی با اعلام اینکه به مناسبت هفته بسیج عملیات اجرایی مخزن 500 متر مکعبی در روستای خطیرکلا هم آغاز شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش حجم ذخیره آب و پیش بینی اعتبار این پروژه هم 20 میلیارد ریال است.

مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر با بیان اینکه یک باب مخزن 300 متر مکعبی در روستای پرچینک در دست اقدام است، افزود: اصلاح شبکه در روستاهای قادیکلای بزرگ، قراخیل، مهدی آباد و وسطی کلا در حال انجام است.

زمانی دیگر پروژه در دست اجرا را رنگ آمیزی مخازن در روستاهای پایین جاده و بارفیکلا اعلام کرد و گفت: همچنین تعویض شبکه فرسوده در روستاهای شهرودکلا، متان کلا، کروا، اوجابندان، اوجی تالار، رکابدارکلا و ابجر در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه پروژه برداشت از کف مخزن این شهر با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: با احداث این طرح، حجم مخازن ذخیره این شهر به 2 برابر افزایش می یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر دیگر پروژه در دست اجرا را تعویض شبکه این شهر به طول چهار کیلومتر و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین تعویض خطوط آبرسان اصلی شهر قائمشهر به طول 43 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در مرحله تهیه اسناد است.

زمانی در پایان تعداد پروژه هایی که از محل کمیته برنامه ریزی مصوب شد را 14 طرح با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

آب

آب



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار