مصطفی کریمی؛ دامداران نیاز به حمایت دولت سیزدهم دارند / سهمیه نهاده ها بسیار کم است\

مصطفی کریمی؛ دامداران نیاز به حمایت دولت سیزدهم دارند / سهمیه نهاده ها بسیار کم است

  • کد خبر: 2111101343
  • چاپ
  • انتشار: 06 مرداد 1400 - 12:01

مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری صنعت دامپروری سرسبز بابل با اشاره به اینکه سهیمه نهاده ها بسیار کم است، گفت: تنها از مسئولین امر تقاضا داریم سرعت بخشی بیشتری در امر ارسال نهاده ها داشته باشند تا دامداری که برای دریافت نهاده ها به مراکز توزیع مراجعه میکنند، با مشکل مواجه نشوند.

 مصطفی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با گروه رسانه ای استناد نیوز با بیان اینکه این شرکت از سال 1388 تاسیس شده است، افزود: با توجه به جمعیت دامی و پهنه ایی که جهاد کشاورزی شهرستان برای این شرکت در نظر گرفته است، هشت مرکز جهاد کشاورزی، دامداران آنها اعم از سبک و سنگین برای دریافت نهاده های دامی خود به این شرکت مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: زمانی که هشت مرکز جهاد کشاورزی برای دریافت نهاده های دامی شان به این مرکز مراجعه می کنند، قطعا نهاده دامی باید به اندازه کافی در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم بین دامدارانی که از روستاهای اطراف به این شرکت مراجعه می کنند، قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی، عشایری صنعت دامپروری سرسبز بابل با تشکر از معاونت بهبود تولیدات دامی استان و جهاد کشاورزی این شهرستان بابت ارسال نهاده های دامی به این شرکت، اضافه کرد: تنها از مسئولین امر تقاضا داریم سرعت بخشی بیشتری در امر ارسال نهاده ها داشته باشند تا دامداری که برای دریافت نهاده ها به مراکز توزیع مراجعه می کنند، با مشکل مواجه نشوند.

کریمی در خصوص وقفه یکماهه ایجاد شده در ارسال ۷۰۰ تن جو و ۳۰۰ تن ذرت به این شرکت، گفت: ما هم دلیل این وقفه را نمیدانیم این درحالی است که شرکت در یک ماه گذشته وجه واریزی خرید این محصولات را انجام داده است ، بنابراین از مسئولین ذیربط تقاضا داریم تا این نهاده ها را زودتر به دست ما برسانند تا بتوانیم بین دامداران توزیع تا آنان هم معطل نهاده دامی نشوند.

 

تقاضا برای جلوگیری افزایش قیمت کنسانتره

وی با اشاره به اینکه پایین بودن قیمت شیر باعث شد تا دامدار رغبتی برای نگه داشتن دام خود نداشته باشد، گفت: همچنین از مسئولین تقاضا داریم تا جلوی افزایش قیمت کنسانتره را بگیرند تا دامدار متضرر نشود.

مدیر عامل شرکت تعاونی، عشایری صنعت دامپروری سرسبز بابل با بیان اینکه از دولت جدید تقاضا داریم تا وام بلند مدت با بهره کم در اختیار دامدار قرار دهد تا آنان هم دامشان را نگه دارند، گفت: دامداران باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند چرا که هزینه های نگه داری از یک دام بسیار بالا است و ما در این رابطه با مشکلات بسیاری همراه هستیم.

 

از جهاد میخواهیم تا حداقل انتخاب نهاده برعهده دامدار باشد

کریمی در خصوص انتخاب نهاده برای دامدار، گفت: متاسفانه دامداری مازندران سنتی است و بر اساس سیاست های جهاد کشاورزی، باید خوراک دام به صورت آماده به دامدار تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه غذای آماده به درد دام نمیخورد، گفت: از جهاد میخواهیم تا حداقل انتخاب نهاده برعهده دامدار باشد تا دامدار در این راستا نهاده مورد نظر را به دام خود دهد. به نظرم بهتر است تا دست دامدار باز باشد تا مشکلی برای دامدارش پیش نیاید.

شرکت تعاونی سرسبز بابلتوزیع نهاده بین دامدار

مدیر عامل شرکت تعاونی، عشایری صنعت دامپروری سرسبز بابل با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار و 200 تن سبوس یارانه ای، 6 هزار و 500 تن جو، یکهزار و 900 تن ذرت، 380 تن سویا و 3 هزار و 600 تن کنسانتره بین دامداران توزیع شده است، افزود: در چهار ماهه امسال هم 810 تن سبوس گندم، 2 هزار و 900 تن جو، یکهزار تن ذرت، 160 تن سویا و 5 هزار و 400 تن کنسانتره بین هشت مرکز دامداری این شهرستان توزیع شده است.

در ادامه گفتگویی با کارمندان شرکت تعاونی عشایری صنعت دامپروری سرسبز بابل انجام شد که آنان نیز مهمترین مشکل شرکت های نهاده های دامی را سهمیه کم و به موقع نرسیدن این نهاده ها به شرکت بیان کردند .

الهه رستمیان یکی از کارمندان این شرکت که از نیروهای جدید الورود بوده با بیان اینکه تنها درخواستی که از مسئولین داریم تا با برنامه ریزی های بعمل آمده نهاده ها را به موقع به شرکت های توزیع کننده برسانند، گفت: با توزیع به موقع نهاده ها، ما نیز مشکلی در رساندن آن به دامداران نداریم .

نصیبه محمد زاده مدیر داخلی شرکت عشایر سرسبز بابل که ۱۲ سالی است در این شرکت مشغول به کار بوده در گفتگویی با بیان اینکه با توجه به تعدد دامداران این تعداد سهیمه برای شرکت پایین بوده وهمین مسئله موجب شده در امر توزیع به مشکل بربخوریم .

وی نیز خواستار افزایش سهمیه نهاده های دامی شد تا نیاز دامداران منطقه برطرف شود.

ناهید خانی نیا یکی دیگر از کارکنان شرکت گفت : قطعا افزایش سهمیه نهاد ها مشکل دامداران را برطرف خواهد کرد وامیدواریم جهاد کشاورزی شهرستان به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند تا مشکل به حق دامداران برطرف شود.

در شرکت تعاونی، عشایری صنعت دامپروری سرسبز بابل 200 عضو فعال کوچ رو و عشایر دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار