منافع مردم شهر قائمشهر را فدای دعوای موافقان و مخالفان شهردار نکنید\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

منافع مردم شهر قائمشهر را فدای دعوای موافقان و مخالفان شهردار نکنید

  • کد خبر: 2111101178
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1400 - 14:10

برخی در تلاش برای پیچیدن نسخه ای معیوب برای انتخابات شورای شهر در قائمشهر و ایجاد دوقطبی موافقان و مخالفان شهردار هستند، موضوعی که جایگاه شورای شهر را به شورای شهرداری تنزل خواهد داد و منافع مردم را نادیده خواهد گرفت

به گزارش استناد نیوز، کمتر از یک ماه به انتخابات 28 خرداد 1400 باقی مانده و تب و تاب انتخابات در قائمشهر رو به افزایش است، درحالی که کاندیداهای شورای شهر درمسیر عقلانیت می بایست فرصت باقی مانده را به معرفی برنامه ها و راهکارهای عملی خود برای حل مشکلات شهری بپردازند، آنچه که در فضای انتخابات شهر قائمشهر خودنمایی می کند، صحنه رقابت موافقان و مخالفان عملکرد شهردار فعلی است.

در این فضای مخرب کمتر کاندیدای مطرحی را شاهد هستیم که برنامه ای برای توسعه شهری داشته و قادر به ارائه آن باشد و اکثر این کاندیداها با فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد گذشته، به منظور کسب رای وارد رقابتی شده اند که جایگاه شورای شهر را به شورای شهرداری تنزل خواهد داد و در این مسیر منافع مردم فدای منافع شخصی شده است.

کار به جایی رسیده است که طیفی به عنوان حامیان شهردار اسبق قائمشهر نیز اعلام وجود کرده اند و در تلاش برای ایجاد دوقطبی در فضای انتخابات شورای شهر هستند، غافل از اینکه قطب دیگری در این رقابت حضور دارد که در مسیر عقلانیت و برنامه محور در حال فعالیت بوده و می تواند نتیجه رقابت را به سود مردم رقم بزند.

شورای شهر بازوی اجرایی و قدرتمند مدیریت شهری برای اعمال خواست و اراده شهروندان و الزام شهرداری به تبعیت از منافع مردم شهر است، چطور از شورایی که اعضای آن با حمایت افراد مدعی تصدی شهرداری قائمشهر به کرسی پارلمان شهری رسیده اند می توان انتظار داشت، برای دفاع از منافع شهر و مردم در برابر تخلف یا اشتباهات شهردار آینده بایستند؟ آیا می توانند شهرداری را که نسبت به آن احساس دین دارند بازخواست نمایند؟ آیا از منافع مردم شهر این دین ادا نخواهد شد؟

ورودافرادی وابسته به چنین طیف هایی به شورای شهر، این نهاد مردمی را به شورای شهرداری تبدیل خواهد کرد که تهدیدی بزرگ در مسیر توسعه و سازندگی شهر می باشد، کاندیداهایی که مردم برای حل مشکلات شهری وارد شورا می کنند اما حتی در صورت توانمندی به دلیل وابستگی هایی که برای موفقیت در انتخابات به آن تن داده اند اختیار و قدرت انجام تغییرات مثبت را نخواهند داشت.

گروه رسانه ای استناد در آینده به صورت جدی به تحلیل و نقد چنین تحرکاتی در فضای انتخاباتی شورای شهر قائمشهر خواهد پرداخت و از توافقات پشت پرده اعضای این لیست ها برای مردم شفاف سازی خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار