سیلی قانونگذار به قانون و ناز شست فضای مجازی\
  • یادداشت مدیرمسئول؛

سیلی قانونگذار به قانون و ناز شست فضای مجازی

  • کد خبر: 2111100865
  • چاپ
  • انتشار: 07 بهمن 1399 - 07:02

سیلی عنابستانی نماینده مردم شریف سبزوار در مجلس به صورت سرباز وظیفه واکنش های بسیاری را به همراه داشت، واکنش هایی که شاید وجود قدرتمند فضای مجازی در زندگی مردم زمینه ساز آن شده باشد

استناد نیوز / فضای مجازی واقعی تر از هر زمانی در زندگی مردم نقش آفرینی می کند، از اشتغال زایی میلیونی در این فضا تا انعکاس یک اتفاق ناخوشایند از رفتار یک نماینده مجلس و سیلی که قانونگذار بر صورت قانون نواخت، بیانگر اهمیت و جایگاه فضای مجازی در جامعه است.

باید قدر این فضا را دانست و در جهت تقویت نقاط قوت و تضعیف نقاط ضعف آن برآمد، نگاه قهری برخی و تلاش برای حذف فضای مجازی مخاطره آمیز است، در میان رنگ های سفید و سیاه، خاکستری را نیز ببینیم، فضای مجازی همان فضای مورد نیاز برای تحقق هدف دسترسی آزاد به اطلاعات و ایجاد اتاق های شیشه ای است تا مردم بتوانند ناظر بر رفتار مسئولین باشند که هیچ نظارتی والاتر از این وجود نخواهد داشت.

چه بسا برخوردهایی از جنس سیلی که به صورت سرباز راهنمایی و رانندگی اصابت کرد، مسبوق به سابقه بوده  و در نبود چنین فضایی قدرتمند مسکوت باقی مانده باشد. اما امروز ناظری قوی تر از همه دستگاه های نظارتی  دارای محدودیت نیروی انسانی، وجود دارد که فضا را برای هرگونه تخلف، اعم از اقتصادی و رفتاری ناامن کرده است.

این سیلی به اعتبار مجلس یازدهم خورده است، این اتفاق یک آزمون بزرگ برای مجلس یازدهم است تا نمایندگان انقلابی ثابت کنند با هرگونه تخلف و تخطی از قانون برخوردی قاطع خواهند داشت و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اکنون می داند در مقابل دیدگان هیات های نظارتی از مردم تصمیم خواهد گرفت، تصمیمی که می تواند به اعتبار مجلس در بین مردم بی افزاید و اعتماد آنان را جلب نمایند و یا... 

امروز این سرباز وظیفه مورد تقدیر افکار عمومی قرار گرفته است چرا که به شعار «قانون برای همه یکسان است» جامع عمل پوشانید و قانونگذاری که خود را فراتر از قانون می داند باید بدور از فرافکنی و امتحان راه های فرار، با توجه به تصاویر دوربین های ترافیکی و شواهد موجود، پاسخگوی قانونشکنی خود باشد، هرچند ممکن است به تریج قبای برخی بر بخورد، اما شاید دیگر وقت جا افتادن فرهنگ استعفا در کشور باشد!

سامان سوهانیان - مدیرمسئول استناد نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار