گزینه های احتمالی بخشداری مرکزی قائمشهر / بخشدار بومی یا غیر بومی؟\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

گزینه های احتمالی بخشداری مرکزی قائمشهر / بخشدار بومی یا غیر بومی؟

  • کد خبر: 2111100575
  • چاپ
  • انتشار: 30 آبان 1399 - 17:27

بخشدار یکی از مهمترین پست های دولتی در هر شهرستان است که این اهمیت در شهرستان قائمشهر به دلیل دارا بودن تنها یک بخش در تمام حوزه های شهری و روستایی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد.

به گزارش استناد نیوز، برای بخشدار بیش از 40 وظیفه کلیدی و مهم در بخش شامل حوزه شهری و روستایی تعریف شده است، شاید عمده تمرکز و حساسیت فعالیت بخشداری قائمشهر در حوزه روستایی تجلی یابد، جایی که بیش از 130 روستا با وسعتی بالا و جمعیت حدودا 100 هزار نفره را شامل می شود، اگر به طور ساده بخواهیم بیان کنیم، بخشدار پل ارتباطی بین مردم و دهیاران روستاها با ادارات شهرستان و مقامات بالادست برای رفع مشکلات مردم و تخصیص بودجه برای پروژه های عمرانی است.

حجم وظایف بخشدار مرکزی قائمشهر به عنوان بزرگترین بخش استان مازندران به قدری بالاست که نیازمند نیرویی تمام وقت است که علاوه بر دانش و تخصص و تجربه، توان روحی و جسمی انجام امور و ارتباط دائمی با مردم را داشته باشد.

نکته مهم دیگری که می توان به عنوان قانونی نانوشته برای انتخاب بخشدار قائمشهر لحاظ گردد، بومی گزینی است، هرچند در معدود شهرهایی شاهد انتصاب بخشدار غیر بومی نیز بودیم اما به دلیل وسعت بخش و تعداد روستاها در قائمشهر، آشنایی کامل بخشدار انتخابی با شهرستان و شناخت کامل منطقه می تواند بسیار حیاتی باشد.

در حال حاضر و پس از نزدیک به یازده ماه خالی ماندن کرسی بخشداری مرکزی قائمشهر، گزینه های زیادی برای تصدی این پست مطرح شده اند.

 محمدحسین فقیه، بخشدار گیلخواران شهرستان جویبار یکی از گزینه های اصلی بخشداری قائمشهر است که مورد پذیرش دو نماینده حوزه انتخابیه نیز قرار دارد، مشاور سابق استاندار مازندران از سال 95 مسئولیت بخشداری گیلخواران را بر عهده گرفت و در این مدت عملکرد مطلوبی از خود برجای گذاشت، تا جایی که به عنوان مدیر نمونه شهرستان جویبار در سال 99 انتخاب شد، از فقیه در سال 97 نیز به عنوان مدیر اجرایی ممتاز و بخشدار نمونه استان مازندران تجلیل شد، از موارد مهمی که این نیروی جوان را نزدیک تر از سایر گزینه ها به بخشداری قائمشهر قرار می دهد بومی بودن و آشنایی کامل با شهرستان است، محمدحسین فقیه کارمند رسمی وزارت کشور و از گزینه های اصلی فرمانداری شهرستان سوادکوه نیز می باشد.

سجاد رحیمی،رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قائمشهر نیز یکی دیگر از گزینه های بخشداری قائمشهر است که تلاش زیادی برای رسیدن به این پست دارد، رحیمی در سال 98 با توجه به عملکردی که داشت توسط فرماندار قائمشهر به عنوان مدیر نمونه انتخاب شد، شاید مهمترین نقطه ضعف رحیمی برای تصدی این پست نداشتن تجربه در حوزه بخشداری می باشد که برای بخش بزرگی همچون قائمشهر بسیار مهم به حساب می آید. رحیمی جوان و پر انرژی این ظرفیت را دارد تا با افزایش تجربه در آینده به پیشرفت مناسبی در جایگاه مدیریتی خود دست یابد.

غلامرضا رنجبر، بخشدار سابق مرکزی شهرستان محمودآباد یکی دیگر از گزینه های بخشداری قائمشهر است، رنجبر که در دوران فرمانداری یوسف پور فرماندار فعلی قائمشهر در محمودآباد، مسئولیت بخشداری مرکزی این شهر را برعهده داشت در شهریور ماه امسال با تصمیم فرماندار محمودآباد به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب از کار برکنار شد و اکنون با توجه به رابطه خوبی که با یحیی یوسف پور دارد از گزینه های بخشداری مرکزی قائمشهر محسوب می شود، نقطه ضعف اصلی رنجبر را می توان عدم شناخت نسبت به شهرستان قائمشهر برشمرد.

سید احمد هاشمی، یکی دیگر از گزینه های بخشداری قائمشهر که البته شانس کمتری نسبت به سایر گزینه ها خواهد داشت، بخشدار فعلی سرخ رود شهرستان محمودآباد است که نام او نیز بر اساس سابقه همکاری با فرماندار قائمشهر در شهرستان محمودآباد مطرح شده است، هاشمی نیز سابقه طولانی مدت بخشداری در سرخ رود را دارد اما با توجه به عدم شناخت نسبت به شهرستان قائمشهر و وسعت این منطقه راه بسیار سختی برای برداشتن یک گام بلند در پست مدیریتی خود در پیش دارد.

در محافل مختلف نام های دیگری نیز به گوش می رسد که عمدتا برخواسته از لابی های صورت گرفته و تلاش برای نشاندن افراد نزدیک به خود توسط برخی سیاسیون و مسئولین بر این پست مهم برای شهرستان قائمشهر است. انتظار می رود با گذشت چندین ماه از مهلت قانونی معرفی بخشدار مرکزی قائمشهر، فرماندار و مسئولین مربوطه در استانداری مازندران هرچه سریع تر به انتخاب فردی شایسته به شائبه های انتخاب سیاسی بخشدار پایان دهند. قطعا این انتخاب در آینده شهرستان قائمشهر و توسعه آن بخصوص در حوزه روستایی و رفع مشکلات موجود بسیار تاثیرگذار خواهد بود و هرگونه کوتاهی در این زمینه، سختی های زیادی را برای مردم به همراه خواهد داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار