محدوده و حریم شهری ارطه مشخص شود/ بلوار شهید سلیمانی در ارطه افتتاح شد\

محدوده و حریم شهری ارطه مشخص شود/ بلوار شهید سلیمانی در ارطه افتتاح شد

  • کد خبر: 2111100353
  • چاپ
  • انتشار: 03 شهریور 1399 - 14:14

شهردار ارطه با بیان اینکه شهر ارطه در مسیر گردشگر قرار دارد و همچنین این شهر در بین دو شهر پر جمعیت استان مازندران قرار دارد، گفت: درخواست میکنیم از مسئولان استانی که بحث حریم و محدوده عادلانه شهر ارطه را مصوب کنند.

به گزارش استناد نیوز ؛حبیب الله قاسمی روز دوشنبه با عرض تسلیت ماه محرم و تبریک هفته دولت با اشاره به اینکه پروژه ورودی شهر ارطه به اسم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، گفت: برای این پروژه در مدت سه ماه اقداماتی اعم از کانال 70 در 70، زیر سازی آسفالت، بلوار و روشنایی انجام شد. این پروژه با هزینه ایی بالغ بر یک میلیارد و 59 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

وی با اعلام اینکه شهر ارطه در مسیر گردشگر قرار دارد و همچنین این شهر در بین دو شهر پر جمعیت استان مازندران قرار دارد ،گفت: درخواست میکنیم از مسئولان استانی که بحث حریم و محدوده عادلانه شهر ارطه را مصوب کنند. زیرا مثل گذشته ورودی و خروجی مشخصی نداریم و در صدور پروانه با مقابله دستگاه‌های اجرایی اعم از جهادکشاورزی و محیط زیست مواجه می شویم.

شهردار ارطه با اشاره به اینکه زیر سازی شهری در شورای شهر قابل حل است اما برخی موضوعات فراتر از حریم و محدوده است که نیاز به کمک مسئولان استانی است، بیان کرد:اگر نتوانیم حریم و محدوده شهر را بگیریم نمی توانیم برنامه‌های مختلف شورا و شهرداری اعم از اتوبان و بلوار شهری را اجرا کنیم. در تلاش هستیم از طریق بلوار شهری گردشگران به سمت شهر ارطه بیایند و از آبندان 25 هکتاری این شهر دیدن کنند.

قاسمی درباره عملکرد شورای اسلامی و مدیریت شهری، گفت: سال 96 که به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر انتخاب شدم، شهرداری ارطه 4 میلیارد و 860 میلیون تومان بدهکاری داشت و همان زمان هم بودجه تحقق یافته شهرداری یک میلیارد و 670 میلیون تومان بود. 

وی یاداور شد: سال 96 بودجه را به سه میلیارد و 600 میلیون تومان رساندیم. امسال هم این بودجه با تلاش پرسنل شهرداری و شورای شهر به سقف 9 میلیارد تومان رسید. بحث نهضت آسفالت آغاز شده است که در مدت سه ماه، سه کیلومتر اسفالت در مناطق قادیکلا،بولیخر و ابو خیل انجام شد که در کفشگرکلا، جوجاده و قاسم خیل در فاز نخست و فازهای بعدی هم انجام می شود.

شهردار ارطه با تاکید بر اینکه اگر حریم و محدوده شهر ارطه مشخص شود، این وعده داده می شود که تا سال آینده بودجه به سقف 20 میلیارد تومان برسد، گفت: با این ظرفیتی که صنایع تبدیلی داریم. فضای ثبتی در سال 1318 به نام شهر ارطه موجود است و فضای ارطه دشت نباید به شهرهای کناری داده شود.

قاسمی در پایان در خصوص کانال های آب های سطحی ،گفت : در بارندگی اخیر شاهد 71 میلی‌متر جمع‌ اوری آب بوده ایم که آبگرفتگی در منطقه نداشتیم زیرا در بخش کانال‌های سطحی از همان ابتدا نگاه تخصصی داشتیم. تا کنون 4 هزار و 800 متر کانال ‌های آب‌های سطحی با عدالت در تمام مناطق انجام شده است.

شهرداری ارطه



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار