35 جعبه تخم نوغان بین متقاضیان قائمشهری توزیع شد/ گردش مالی مردم از پیله کرم ابریشم 100 میلیون تومان بوده است\

35 جعبه تخم نوغان بین متقاضیان قائمشهری توزیع شد/ گردش مالی مردم از پیله کرم ابریشم 100 میلیون تومان بوده است

  • کد خبر: 2111100318
  • چاپ
  • انتشار: 12 مرداد 1399 - 15:49

استناد نیوز / مدیر جهاد کشاروزی قائمشهر با اعلام اینکه امسال 35 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره برداران این شهرستان قرار گرفته است ،گفت :این درحالی است که طی سال گذشته 50 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهربرداران قرار گرفت.

مجید جعفری با اعلام اینکه مرکز نوغانداری به دنبال خرید تضمینی پیله ابریشم در کوتاه ترین زمان مناسب است،افزود: چهار مرکز خرید پیله ابریشم در استان مازندران وجود دارد.

 وی با بیان اینکه مرکز توسعه نوغانداری استان مازندران در شهرستان قائمشهر واقع شده است،افزود:این مرکز دارای 10 هکتار زمین است که از این میزان 4 هکتار سوله و تلمبار و مابقی آن به کشت توتستان اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با اعلام اینکه پرورش کرم ابریشم دارای قدمت بسیار بالایی است که مردم به پرورش آن مشغول هستند،گفت:مدت زمان پرورش پیله کرم ابریشم 45 روز است و یک جعبه 2 میلیون و 500 هزار تومان برای هر خانوار روستایی سودآور است.

جعفری با بیان اینکه هر جعبه تخم نوغان دارای 2 هزار و 300 تخم نوغان است، افزود: عملکرد هر جعبه تخم نوغان 30 تا 35 کیلوگرم پیله تر حاصل می شود.

وی با اعلام اینکه امسال 35 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره برداران این شهرستان قرار گرفته است، گفت که این درحالی است که طی سال گذشته 50 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهربرداران قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر  تعداد بهره برداران نوغانداری در این شهرستان را 23 نفر اعلام کرد و بیان کرد: امسال گردش مالی مردم این شهرستان از پیله کرم ابریشم 100 میلیون تومان بوده است .

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی ، وزرات جهاد و نوغانداری کشور؛ قلمستان هشت هزار اصله توت در روستای قادیکلای بزرگ این شهرستان راه اندازی شده است ،ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته این نهالستان با تاکید بر تولید و احیاء دوباره کرم ابریشم ایجاد شد که در آن مکان، قلمستان پاکوتاه و برگ پهن تولید می شود.

جعفری با اعلام اینکه درصدد هستیم تا روستاهای سطح شهرستان قائمشهر را به عنوان پایلوت نهال توت برنامه ریزی کنیم ،گفت که تا مردم بتوانند از توتستان برای تغذیه پرورش کرم ابریشم استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در پایان از ظرفیت های موجود در سطح این شهرستان اعم از آب بندان ها ، کناره های جاده و زمین های خالی واگذار شده در حاشه جنگل برای نهال کاری توت خبر داد و گفت که این اقدام  با هماهنگی های صورت گرفته توسط فرمانداری ، بخشداری ، دهیاری و شوراها انجام می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار