باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم/ 151 بیمار کرونایی در قائمشهر بستری شدند\
  • فرماندار شهرستان قائمشهر؛

باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم/ 151 بیمار کرونایی در قائمشهر بستری شدند

  • کد خبر: 2111100266
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1399 - 13:56

فرماندار شهرستان قائمشهر،گفت: طی روز گذشته 151 نفر بیمار کرونایی در این شهرستان بستری شدند که حدود هشت بیمار در بیمارستان ولیعصر و مابقی در بیمارستان رازی بستری هستند. این روند در چند روز اخیر روند صعودی دارد و هر روز نسبت به گذشته افزایش می شود.

یحیی یوسف پور با اشاره به اینکه با موج دوم شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، افزود: امار  بیماران بستری‌ ویروس کرونا نسبت به گذشته افزایش یافت. از روز دوشنبه قرارگاه نظارت و توسعه پزشکی تشکیل داده شد و مستمر پیگیر این موضوع بودیم. دستگاه ذی ربط هم در سطح شهرستان مشغول بازرسی هستند. تالارها بسته شود و مساجد هم در حال بسته شدن است.

وی ادامه داد: با امام جمعه شهرستان هم صحبت شد که فعلا در این شرایط نماز جمعه برگزار نشود. هتل‌ها، متل‌ها و رستوران‌ها باید بسته شوند. آریشگاه‌های زنانه و مردانه باید با محدودیت فعالیت کنند یا در حد ممکن بسته شوند. بارها در رسانه و محافل مختلف گفته شده که برای جلوگیری از ویروس کرونا نیاز به حمایت مردم است.

فرماندار قائمشهر با تاکید بر اینکه همه در اجتماع و مخصوصا مکان‌ های پر تردد حتما از ماسک استفاده کنند، افزود: این ویروس در حال جهش و تغییر ماهیت است. اکنون سازمان پزشکی جهانی معتقد است که با ماسک 85 درصد ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد. همه مردم مراعات کنند تا با همراهی ان‌ها بتوانیم این ویروس را از بین ببریم. باید یاد بگیریم که باید با کرونا زندگی کنیم. باید درکنار کسب و کار ، نحوه مقابله با این ویروس را بدانیم.

یوسف پور با بیان اینکه راههای جلوگیری از کرونا بسیار ساده است، اضافه کرد: دست‌ها مرتب شسته شود، ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. این محورها را رعایت کنیم به راحتی میتوانیم در کنار کسب و کار، با بیماری کرونا هم مقابله کنیم. شهرداری‌ها مکان های پرتردد و در روستاها، دهیاری‌ها هم سطح روستا را ضد عفونی میکنند.

وی درباره امار کرونا در بیمارستان رازی، گفت: در 18 تیرماه 151 نفر بیمار کرونا بستری شدند که حدود هشت بیمار در بیمارستان ولیعصر و مابقی در بیمارستان رازی بستری هستند. این روند در چند روز اخیر روند صعودی دارد و هر روز نسبت به گذشته افزایش می شود.

فرماندار قائمشهر با تاکید بر اینکه بیمارستان رازی چون بیمارستان تخصصی عفونی است از شهرستان‌‌های دیگر هم به این بیمارستان منتقل می‌شوند، گفت که زیرا این بیمارستان ماهیت و تخصص ان عفونی است و بیماری کرونا هم عفونی است به همین دلیل بیماران را به این بیمارستان منتقل می‌کنند.

یوسف پور در پایان با اشاره به اینکه شهرستان‌های سیمرغ، جویبار،ساری و سوادکوه؛ بیماران کرونایی خود را به بیمارستان رازی منتقل کردند، بیان کرد: فعلا شهرستان قایمشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و چندین روز هم اعلام شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار