رئیس اداره محیط زیست قائمشهر؛ معضل لجن کش‌ها حل نشود از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم + ویدئو\

رئیس اداره محیط زیست قائمشهر؛ معضل لجن کش‌ها حل نشود از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم + ویدئو

  • کد خبر: 2111100184
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1399 - 08:41

 بهرام فغانی با اعلام اینکه در کارگروه پسماند و بهداشت به جدیت پیگیر حل مشکل فاضلاب کش ها در این شهرستان هستیم، گفت: اگر امسال معضل لجن کش ها حل نشود ، از طر یق مراجع قضائی پیگیری می کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قائمشهر روز سه شنبه در گفت و گو با استناد نیوز یکی از معضلات اصلی این شهرستان که مردم را به طور جدی مورد آزار و اذیت قرار می دهد را خودروهای فاضلاب کش اعلام کرد،افزود : به دلیل نبود مکانی مشخص در این شهرستان ، اکثر خودروهای فاضلاب کش ،فاضلاب هایی که از منازل و شرکت ها دریافت می کنند در محیط زیست و رودخانه تلار رهاسازی می کنند.

وی با اعلام اینکه اگر هر روز نسبت به گشت و کنترل خودروهای لجن کش در سطح شهر با دو مامور و یک خودرو توسط محیط زیست اقدام شود باز هم این معضل حل شدنی نیست،ادامه داد : تاکنون این اقدامات انجام شد و افرادی هم به دادگاه معرفی شدند اما این راه حل نهایی نیست و باید فکر اساسی در این زمینه انجام شود. در کارگروه پسماند هم این موضوعات بررسی شد اما به نتیجه ای نرسیده ایم. متولی اصلی خودروهای لجن کش در سطح شهر به عهده شرکت اب و فاضلاب  و شهرداری است که گاهی حتی این دو ارگان مدعی هستند که متولی ماشین های لجن کش در سطح شهر نیستند. این مسئله زیبنده شهر نیست در صورتی که قوانین و وظایف هر ارگانی به درستی مشخص است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قائمشهر با بیان اینکه طي 2 سال گذشته با بازديد ماموران زيست محيطي 20 خودرو فاضلاب كش كه با تخليه فاضلاب منابع زيست محيطي را مورد تهديد قرار مي دادند به قوه قهریه معرفي شدند، افزود:این معضل باید به صورت اصولی حل و فصل شود.

فغانی از مشخص شدن زمين از سوي شهرداري و شورای شهر براي بخش خصوصي خبر داد و گفت كه مكان اين زمين در سايت زباله قائمشهر است كه در اختيار بخش خصوصي قرار مي گيرد تا نسبت به راه اندازي تاسيسات اقدام كند.امیدواریم این مکان هر چه زودتر راه اندازی شود  تا شاهد معرفی افراد به دادگاه نباشیم .

رئیس اداره محیط زست قائمشهر در پایان با اعلام اینکه در کارگروه پسماند و بهداشت به جدیت پیگیر حل این مشکل در این شهرستان هستیم،افزود:اگر امسال معضل لجن کش ها حل نشود ، از طر یق مراجع قضائی پیگیری میکنیم. مردم باید بدانند معضلاتی را که آنان در محیط زیست مشاهده می کنند ما به دنبال رفع و برطرف شدن آن هستیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار