شهیدی فر: مازندران امسال 120 هزارتن مرکبات صادر می کند /جعفری: تولید مرکبات بدون سموم و فلزات سنگین در قائمشهر + ویدئو\

شهیدی فر: مازندران امسال 120 هزارتن مرکبات صادر می کند /جعفری: تولید مرکبات بدون سموم و فلزات سنگین در قائمشهر + ویدئو

  • کد خبر: 2111099
  • چاپ
  • انتشار: 11 دی 1398 - 14:23

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و جعفری مدیر جهادکشاورزی قائمشهر در حاشیه جشنواره ملی تخصصی مرکبات از ظرفیت های استان مازندران و شهرستان قائمشهر در بحث مرکبات گفتند

به گزارش استنادنیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به اینکه چهارمین نمایشگاه ملی مرکبات در قائمشهر تشکیل شده است، گفت؛ هدف از تشکیل این نمایشگاه در واقع نمایش فناوری ها و ظرفیت تولید مرکبات کشور است که خوشبختانه قالب تولیدات در داخل کشور و بخش اعظمی از آن در داخل مازندران شکل می گیرد.
شهیدی فر گفت؛ در این نمایشگاه از کاشت، داشت و برداشت و پس از برداشت را مدل یابی کردیم و خوشبختانه از نهال و امکانات و تجهیزات و وسایل داشت و هم از نهاده ها و ماشین آلات در این نمایشگاه وجود دارد.
وی افزود؛ پس از برداشت هم اقدامات خوبی صورت گرفته، مکانیزه کردن و در واقع پس از برداشت سورت و بسته بندی می باشد
وی بابیان اینکه دو بخش صادرات و فرآوری از مهمترین بخش ها در کشاورزی می باشد افزود؛ در بحث صادرات گام‌های خوبی برداشته شده اما در بحث ترانزیت در صادرات با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر توانستیم بیش از ۶۰ هزار تن مرکبات از مازندران به ۱۰ کشور حوزه خلیج فارس و دریای خزر از مسکو تا هندوستان صادرات داشته باشیم که انتظار داریم تا پایان سال به دو برابر افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه در صنایع فرآوری باید ارزش افزوده کشاورزی و تولید خام را اضافه کنیم، گفت؛ در فرآوری دو مورد در غرب مازندران داریم که خیلی توانایی بالایی ندارند و در شرق استان هم دو مورد در حال احداث می باشد که کمک خوبی می‌تواند به صنعت فرآوری استان داشته باشد.
وی گفت قائمشهر به دلیل اینکه مرکز تولید مرکبات است و در مسیر مرکز ترانزیت پایتخت و حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است، ظرفیت ذخیره سازی مرکبات در استان بسیار بالاست و اینها نویدبخش آینده خوب میباشد و از همه مهمتر اینکه خوشبختانه کشاورزان هوشیارانه کار می کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر نیز با اشاره به اینکه شهرستان قائمشهر ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مرکبات و ۲۱۷۰۰ بهره بردار دارد گفت؛ ۳۵۰ هزار تن تولید مرکبات شهرستان قائمشهر است.

وی اظهار داشت؛ این شهرستان رتبه چهارم سطح تولید را در استان مازندران دارد و 800 میلیارد تومان درآمد بهره برداران و باغداران بود.
جعفری با اشاره به اینکه این شهرستان دو میدان بار فصلی و یک میدان بار دائمی دارد، گفت؛ به خاطر موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خوب مرکبات شهرستان قائمشهر به اقصی نقاط ایران ارسال می شود و تمام ایران مرکبات ما را می‌شناسد.
وی ادامه داد؛ ۱۷۶ سورتینگ داریم و بالاترین ذخیره‌ساز مرکبات در استان مازندران، شهرستان قائمشهر است، همچنین ۵۰ درصد ذخیره سازی شب عید را ما انجام می دهیم.
مدیرجهادکشاورزی افزود؛ در این نمایشگاه ما آماده ایم تا آخرین یافته های تحقیقاتی را با محوریت کاشت، داشت، سورتینگ و بسته بندی و بازرگانی را با بهترین اساتید برگزار و آموزش دهیم. اعتقاد داریم که آخرین یافته های تحقیقاتی را با بهره گیری از دانش بومی بهره برداران در خدمت کشاورزان قرار دهیم.
وی اظهار داشت؛ اتفاق دیگری که در قائمشهر افتاد برای اولین بار یکی از باغداران ۱۲ هکتار از اراضی خود را بدون استفاده از سموم کشاورزی و فلزات سنگین تولید مرکبات داشته که یک برند برای شهرستان قائمشهر است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائمشهر گفت؛ در تولید لیموترش حرفی برای گفتن داریم و خرماکلا قائمشهر به عنوان گلخانه و دهکده لیموترش ایران شروع به کار کرده است.

مهندس جعفری با اشاره به وجود 125 نهالستان از بهترین گونه ها در قائمشهر، تمام تلاش و ظرفیت ها را برای افزایش صادرات، اشتغال پایدار و رونق تولید لازم دانست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار