نیاز مبرم به غربالگری سرطان/ باید به مطالبات پرستاران توجه شود\

نیاز مبرم به غربالگری سرطان/ باید به مطالبات پرستاران توجه شود

  • کد خبر: 2111104132
  • چاپ
  • انتشار: 03 ارديبهشت 1403 - 14:48

نماینده ولی فقیه در مازندران بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار رئیس، معاونین و مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: یکی از بهترین و موثرترین دعاها دعای بیمار است و شما فرصت دعای خیر بیمار را در اختیار دارید که می‌توانید خوب استفاده کنید.

وی افزود: اگر سطح علم فقط محدوده دنیا باشد علمی کافی نیست اما اگر وصل به آخرت شود علمی مفید و نافع است، مثلا حوزه علوم پزشکی با میلیون‌ها مقاله، علم، درس،دانشجو و... برای سلامتی انسان در تلاش است که سلامت باید وصل به اهداف والا و از بین نرفتنی باشد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه دنیا نباید نهایت علم ما باشد، گفت: علوم فضایی، اینهمه افتخارات، موشک ها، صنایع نظامی و دفاعی برای تامین امنیت و شناخت خدا و در نهایت تامین آخرت باید باشد وگرنه اگر وصل نباشد در محدوده دنیا باقی می‌ماند.

امام جمعه ساری در ادامه بیان کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم، راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تامین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل اولین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده توسط اطبا تاکید و تصریح کرد: مسئله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل شود، باید فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملا قابل درمان است.

این مسئول بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در رابطه با مراکز درمانی گلایه‌هایی داشتند توجه شود، انجمن داروخانه به ما مراجعه داشتند حرف و حدیث‌هایی در رابطه با واگذاری داشتند بیایید به اینها بپردازید تا جلب رضایت شوند، غربالگری در حوزه جمعیت نیز مهم است، بعد اخلاقی و آرامش نیز برای جوانی جمعیت مدنظر ماست، برای درمان نازایی نیز تمهیداتی باید صورت بگیرد تا گران نباشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار