دسترسی راحت برای مناطق پشت راه آهن /بزرگترین زیرگذر راه آهن شمال با همت شهردار قائمشهر اجرایی شد\

دسترسی راحت برای مناطق پشت راه آهن /بزرگترین زیرگذر راه آهن شمال با همت شهردار قائمشهر اجرایی شد

  • کد خبر: 2111104164
  • چاپ
  • انتشار: 11 ارديبهشت 1403 - 09:45

بزرگترین زیرگذر راه اهن شمال (دخانیات ) در منطقه پشت راه آهن قائمشهر با همت شهرداری قائمشهر به سرانجام رسید تا مردم این مناطق دسترسی راحتی به هسته مرکزی شهر داشته باشند. 

خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، عبور ریل راه آهن از شهر قائمشهر یک فرصت بالقوه است که بسیاری از شهرهای مازندران از این امتیاز بی نصیب هستند. 

البته افزایش جمعیت و ساخت و ساز مسکونی در اطراف عبور ریل راه آهن می تواند برای مردم شهر به یک تهدید تبدیل شود اما زمانی که پروژه های عمرانی مناسبی در این راستا شکل گیرد، قطعا این تهدید هم به فرصت تبدیل می شود.

 مناطق به اصطلاح پشت راه آهن همیشه به دلیل نداشتن راه دسترسی مناسب با چالش های بسیاری همراه می شوند اما شهردار با درایت شهر قائمشهر توانست با اجرای پروژه زیرگذر دخانیات این معضل را حل کند. پروژه ای که توسط کارشناسان مجرب شهرداری طراحی شد و با تلاش های شهردار جوان این شهر و تصویب مصوبه به موقع شورای اسلامی این شهر سبب شد تا این پروژه به مرحله اجرا برسد. 

طبق اعلام شهرداری قائمشهر این زیرگذر دارای دو ست شمالی و جنوبی در محور راه آهن شیرگاه به قائمشهر اجرا می شود. 

زیر گذر دخانیات با دهانه ۸ متر و ارتفاع ۵ متر و ۶۰ سانتی متر، رمپ در سه محور جمعا ۲۱۰ متر طول جنوبی و ۲۱۰ متر طول شمالی طراحی شده است. 

طبق محاسبات مهندسان شهرداری قائمشهر، رمپ احداثی به طول ۴۲۰ متر و دیواره آن سنگچین است که بزرگترین زیر گذر راه آهن شمال را به خود اختصاص می دهد. 

تیم پرتلاش و زحمتکش شهرداری قائمشهر با همت شهردار جوان توانستند این پروژه را در مدت زمان ۸ ماه به مرحله عملیاتی برسانند و زیرگذر دخانیات که در هفته دولت کلنگ زنی شد، در دهه مبارک فجر به مرحله اجرا برساند. 

پروژه سنگینی که با توجه به شرایط اقتصادی تنظیم شد تا مردم این شهرستان بتوانند عبور و مرور راحتی داشته باشند. 

هزینه اجرای این پروژه ۵۵۰ میلیارد ریال محاسبه شده است.

جهت سهولت اجرای طرح با همکاری اداره راه آهن شمال اقدام به احداث محور فرعی (واریانت) به طول ۲۵۰ متر شده است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار