گازرسانی به روستاهای غرب مازندران ؛ گام اساسی برای محرومیت زدایی\

گازرسانی به روستاهای غرب مازندران ؛ گام اساسی برای محرومیت زدایی

  • کد خبر: 2111103479
  • چاپ
  • انتشار: 23 شهریور 1402 - 19:45

عملیات طرح گازرسانی به بخش کم برخوردار بلده شهرستان نور و روستاهای مسیر با حضور استاندار مازندران و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

 

به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز، بخش بلده نور دارای یک نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی، دست کم هفت هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۰ هزار نفر جمعیت متغیر دارد.

مسافت این بخش کوهستانی تا شهر نور حدود ۱۳۰ کیلومتر است.

این بخش به عنوان یکی از نقاط صعب العبور در این سالها از لوله کشی گاز بی بهره بود که با آغاز عملیات اجرایی گازرسانی این منطقه بهره مند می شود.

گازرسانی به بیش از ۹۵ درصد روستاهای مازندران  

استاندار مازندران در این آیین افزود : گازر رسانی باید عامل اصلی توسعه بخش بلده باشد چرا که ارایه این خدمات در واقع یکی از عوامل توسعه در هر منطقه ای است.

سید محمود حسینی پور تصریح کرد : حدود ۴۴ سال از انقلاب گذشت و تاکنون بیش از ۹۵ درصد روستاها استان مازندران گازرسانی شده است.

وی اظهارداشت: دولت مردمی سیزدهم با هدف توسعه این بخش، این طرح گازرسانی را انجام داده زیرا به این باور است که فعالیت اقتصادی در این منطقه با حضور جوانان شروع بشود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار روستاها خاطرنشان کرد: ضروری است دیگر زیرساخت های این بخش کوهستانی شهرستان نور ارتقا یابد و همین رویکرد نیز باید مدنظر مسوولان قرار گیرد.

استاندار

استاندار مازندران ادامه داد : از تلاش ها و پیگیری های همه مسوولان ذیربط از ادوار گذشته تا امروز به ویژه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی برای آغاز اجرای این طرح مهم در بخش بلده قدردانی می شود.

وی تصریح کرد : دولت با انجام این طرح گازرسانی هزینه سنگینی متقبل می شود که حق این مردم سخت کوش و ولایتمدار منطقه است که از مزایای گاز طبیعی بهره مند بشوند

وی خاطرنشان کرد : تاکید آیت الله رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار در کشور است که دولت در ۲ سال گذشته نیز خدمات زیادی نیز به این بخش ارایه شده است.

روشن شدن مشعل گاز بلده تا یکسال و نیم آینده

حسینی پور نوری یادآورشد: بنا به گفته مسوولان امر طرح گازرسانی بخش بلده تا یک سال و نیم دیگر به اتمام می رسد و اهالی گازدار می شوند و در هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران نیز گفت: اجرای این طرح گازرسانی از مسیر بلده تا جاده هراز به طول ۵۰ کیلومتر است .

قاسم مایلی رستمی، افزود : برای اجرای این بخش از طرح ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظ گرفته شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح گازرسانی از شهر بلده تا روستای اوز و ۲۳ روستای بخش ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار