ذخیره سازی سوخت؛ نسخه پیش روی صنایع بزرگ در فصول سرد \

ذخیره سازی سوخت؛ نسخه پیش روی صنایع بزرگ در فصول سرد

  • کد خبر: 2111103466
  • چاپ
  • انتشار: 21 شهریور 1402 - 10:44

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف را با هدف دستیابی به گازرسانی پایدار در فصل سرد سال عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی شفاف باعث ایجاد اعتماد عمومی مردم به شرکت گاز که در نهایت منجر به پشتیبانی عمومی از این شرکت خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، احمد توکلی، ضمن تشکر و عرض خداقوت برای تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت گاز به منظور پایداری شبکه گاز هموطنان در سال گذشته، گفت: با وجود ناترازی گاز، تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی کارکنان این شرکت برای تامین گاز مورد نیاز هموطنان قابل تقدیر و ستایش است.

 

وی، وجود ساختمانها و تجهيزات غيراستاندارد، مصرف زدگی و نهايتا ارزان بودن انرژی را از دلايل مصرف بالای گاز در كشور برشمرد و استفاده از وسايل ساختمانی با ضريب هدايت حرارتی پايين و مقاومت حرارتی بالا و عايق كاری ديوارها از داخل و خارج را از راهكارهای اساسی كاهش مصرف انرزی در كشور دانست.

 

توکلی با اشاره به نرخ قبوض گازبهاء، تصریح داشت: در صورتی که مشترکان در محدوده الگوی بهینه، مصرف گاز داشته باشند، رقم قبوض افزایش قابل توجهی نخواهد داشت؛ اما مسلما برای پرمصرف‌ها و بدمصرف ها، جریمه لحاظ می‌شود؛ جریمه‌ای که در روز‌های سرد سال که بسیاری از هم وطنان نیاز به گاز برای مصارف خانگی دارند، معقول است. به هر حال آنچه در این سال‌ها دیده شده است، مصرف بی رویه گاز توسط قشر مرفه‌نشین برای اموری همچون گرم کردن استخر‌های خانگی و ویلاهاست که با مصرف گاز چند هزار متر مکعبی، به ناترازی مصرف گاز منجر شده است.

 

وی از ضرورت ذخیره‌سازی سوخت زمستانی توسط صنایع بزرگ استان خبر داد و گفت: اطلاع رسانی لازم به واحدهای صنعتی صورت گیرد تا مطابق سال های گذشته، نسبت به تامین و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برای فصل سرد سال اقدام کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ثبت دانش، تجربه و درس‌آموزی از اتفاقات زمستان سال گذشته نقش بسیار مهمی در تجربه‌آموزی از شرایط بحرانی دارد گفت: شرایط سرمای سال گذشته بی‌سابقه بود اما توانمندی شرکت گاز برای مواجهه با بحران افت فشار گاز با توجه به اقلیم خاص جغرافیایی و وسعت استان قابل تقدیر است.

 

توکلی یادآور شد: توجیه و همراه کردن مردم در شرایط خاص نقش بسیار پررنگی در مدیریت افکار عمومی دارد و شرکت گاز با تعامل مناسب با رسانه‌ها علی الخصوص صدا و سیما در اقناع افکار عمومی موفق عمل کرده است.

 

گفتنی است با حضور نمایندگان شرکت ملی گاز ایران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، جلسه ثبت دانش و درس آموخته های بحران زمستان ۱۴۰۱ در شرکت گاز استان مازندران برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار