۴ طرح آبرسانی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد\
  • در پنجمین روز از هفته دولت؛

۴ طرح آبرسانی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد

  • کد خبر: 2111103397
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1402 - 20:12

در پنجمین روز از هفته دولت و در روز دوشنبه سه طرح آبرسانی با حضور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران، فرماندار قائمشهر و معاون عمرانی ایشان، بخشدار بخش مرکزی، مدیر امور آبفا قائمشهر و مسئولین شهرستانی افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح هم آغاز  شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران در مراسم کلنگ زنی چاه آبرسانی شهر ارطه، گفت: هفته دولت امسال ۳۴  طرح آبرسانی با اعتباری  بالغ بر ۸۴۲ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح می شود.

علی اصغر علیپور خاطرنشان کرد: همچنین در این هفته عملیات اجرایی ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم براساس رویکرد محرومیت زدایی است، افزود: براین اساس در دو سال گذشته اعتباراتی در حوزه زیرساختها به خصوص آب اختصاص یافته است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران به قرارداد آبرسانی به  ۱۲۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد از محل اعتبارات فاز اول محرومیت زدایی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره ای کرد و گفت : در فاز دوم هم برای ۶۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد با این قرارگاه تفاهم نامه انعقاد کرده ایم.

فرماندار شهرستان قائمشهر هم در این مراسم با بیان اینکه یکی از مشکلات ویژه شهر ارطه که باید فوری حل شود مشکل آب شرب است، اظهار کرد:  مردم  شهر ارطه تا امروز با  این مشکلات دست و پنجه نرم کرده اند و می توان گفت به نوعی حال آب شرب این شهر خوب نیست.

جواد مولایی قرا افزود:  با توجه به حساسیتی که مدیریت شهری در این مورد مشاهده کرد بلافاصله در کمیته برنامه ریزی امسال و سال گذشته اعتبار خوبی را برای شهر ارطه در نظر گرفتیم و ماحصل آن شروع عملیات اجرایی حفر این حلقه چاه بود.

فرماندار قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه  در خواست ما تسهیل در اجرای این پروژه است، گفت: این طرح در سایت هم بارگذاری شده که امیدواریم با مشخص شدن پیمانکار زودتر به بهره برداری برسد.

آب

مدیر امور آبفا قائمشهر با اشاره به اینکه چهار طرح آبرسانی در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد، گفت: طرح آبرسانی به مجتمع مسکونی ظفر با  ۲۴۰۰ متر خط انتقال و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دکتر مصطفی زمانی، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ۱۰هزار نفر از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

وی دیگر طرحی که به بهره برداری رسید را طرح آبرسانی به منطقه کوچکسرا با  ۸۰۰ متر خط انتقال و هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد که در این طرح هم یکهزار نفر از نعمت  آب شرب برخوردار شدند.

مدیر آبفا قائمشهر از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به قائمشهر شامل حفر و تجهیز ۳حلقه چاه با آبدهی ۱۳۰ لیتر بر ثانیه خبر داد و افزود: با اجرای این طرح کمبود آب شرب ۴۰هزار نفر از مشترکین برطرف می شود.

زمانی در پایان دیگر طرح افتتاح شده را اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۲ کیلومتر در خیابان شرافت اعلام کرد و گفت : برای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با اجرای این طرح یکهزار و ۵۰۰ نفر از این نعمت برخوردار می شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار