به گزارش استناد نیوز، در ابتدای این جلسه و پس از تلاوت آیات الهی، «عسکری نیکزاد» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درخصوص اقدامات انجامشده مربوط به مصوبات جلسه چهارم، گزارشی ارائه کرد.
نیکزاد در ابتدا دستور کار جلسه را، بررسی برنامه آموزش و پرورش مازندران در خصوص مراقبت از آسیبهای اجتماعی خواند و گفت: برخی آسیبها میان دانشآموزان رواج دارد اما آموزش و پرورش در ایجاد و رواج این مشکلات، سهمی ندارد ولی برخی ما را زیر سوال میبرند درحالیکه بسیاری از آسیبها از خانواده یا جامعه به دانشآموز و مدرسه میرسد.
دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران، آموزش و پرورش را خط مقدم تربیت مستمر و چهره به چهره با رویکرد داناییمحوری برای تربیت نیروی خلاق، ماهر و مبتکر با قدرت تحلیل بالا توصیف کرد و گفت: توقع داریم معلمان و شهروندان ما تحلیلگر و مطالبهگر باشند، نقش خانوادهها در آموزش و پرورش بیشتر شود و کاری کنیم تا موفق به تربیت «شهروند فردا» شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین طیف گستردهای از اقدامات انجام شده در چندماه سال 98 را تبیین و خاطرنشان کرد: شناسایی بیش از ۲ هزار دانشآموزان بازمانده از تحصیل، افزایش بیش از ۴۰ درصدی درآمدهای اختصاصی از محل صرفهجویی و مدیریت مالی، معاینه ۵۴ هزار فرهنگی در مراکز درمانی و درمانگاههای فرهنگیان که رقمی معادل 700 میلیون تومان صرفهجویی به نفع معلمان داشت،همچنین، افتتاح چهار سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی و برگزاری ۱۱ گردهمایی سمنها در ۱۱ شهرستان تنها بخش کوچکی از اقدامات همکاران من در آموزش وپرورش مازندران بود.
وی در ادامه به رونمایی از سامانه گروه راهبری سیستمی آموزش و پرورش مازندران «رسا» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، از هدر رفتن دانش و تجربه و تخصص مدیران و کارکنان آموزش و پرورش جلوگیری خواهد شد ضمن اینکه از دوبارهکاریها پیشگیری میشود چون دانش و تجربه منابع انسانی هر بخشی از آموزش و پرورش در این سامانه ثبت و برای کارکنان جدید و جوان قابل دسترسی است.