یک مشارکتی فرماندار اعتدال را برکنار کرد\

یک مشارکتی فرماندار اعتدال را برکنار کرد

  • کد خبر: 218810
  • چاپ
  • انتشار: 05 شهریور 1398 - 07:41

استنادنیوز؛ فرماندار شهرستان میاندورود روز پنج‌شنبه و درست زمانی که خودش حضور نداشت تودیع و مراسم معارفه بدون غلامیان برگزار شد.

 

اگرچه مسؤولان استانی در سایت فرمانداری شهرستان میاندورود اعلام کردند که از غلامیان تکریم کردند اما غلامیان معتقد است که در نحوه تغییرش بد اخلاقی سیاسی را شاهد بوده است.

شأن افراد در تغییر و تحولات باید حفظ شود

وی با اعلام اینکه جابجایی‌ها در وزارت کشور مرسوم است،گفت: پست مدیریتی را ارثیه پدری نمی‌دانم و اعتقاد به تغییر دارم اما اعتقاد دارم که شأن افراد در تغییر و تحولات باید حفظ شود.
وی اضافه کرد: بنده نسبت به این اعلام تغییر به مدیرکل سیاسی استانداری مازندران واکنش نشان دادم و بحث هفته دولت را پیش کشیدم و از مدیران فرصت یک هفته‌ای درخواست کردم.
غلامیان اضافه کرد: در پاسخ به درخواست مهلت یک هفته‌ای به من اعلام شده که با معاون سیاسی صحبت کنم.
وی ادامه داد: حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم اصرار بر برگزای مراسم تودیع و معارفه در روز پنج‌شنبه را داشته است.

با مهلت یک هفته موافقت نشده
فرماندار سابق میاندورد خاطر نشان کرد: بنده باتوجه به اینکه حدود 11 ماه در شهرستان بدون معاون فعالیت می‌کردم درخواست کردم که حداقل یک هفته برای تشریح عملکرد دولت در شهرستان به بنده فرصت داده شود که با مهلت یک هفته موافقت نشده اما برگزاری مراسم تودیع در پنج‌شنبه به روز یک شنبه موکول شده بود.

وی با اعلام اینکه پس از رایزنی با معاون سیاسی و امنیتی قبول کرده بودند که مراسم در روز یک‌شنبه برگزار شود و حتی استاندار هم در جریان موضوع قرار داشت، گفت: مدیرکل سیاسی انتخاباتی مازندران با تماس مجدد؛ بنده را در جریان برگزاری مراسم روز پنج‌شنبه قرار داد و در من پاسخ به محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران اعلام کردم که با معاون سیاسی و امنیتی در ارتباط با برگزاری مراسم تودیع در روز یک‌شنبه به توافق رسیدیم.

غلامیان یادآور شد: با وجود توافق در زمان تودیع روز پنج‌شنبه بدون حضورم و به صورت غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرمنطقی مراسم را برگزار کردند.

وی ادامه داد: بنده به دلیل بیماری همسرم از معاون سیاسی و امنیتی درخواست مرخصی کرده و مورد موافقت قرار گرفته و برگزاری مراسم تودیع در روز یک‌شنبه هم مورد تایید قرار گرفته بود.

*شاهد بداخلاقی سیاسی‌کاری در مراسم معارفه بودم

فرماندار سابق میاندورود یادآور شد: نظر بنده برگزاری مراسم تودیع بعد از هفته دولت بوده اما حسن‌نژاد معاون سیاسی اصرار داشت که این مراسم در روز یک‌شنبه برگزار شود، شاهد بداخلاقی و سیاسی‌کاری در مراسم معارفه بودم.

وی با اعلام اینکه دلیل این تغییر را هنوز متوجه نشدم، گفت: یک فرماندار زمانی قدرت دارد که رضایت‌مندی عمومی و مردمی داشته باشد و این علاقه‌مندی مردمی را بنده با وجود کنار گذاشته شدن از سمت فرمانداری طی تماس‌های مکرر مردمی لمس می‌کنم.

غلامیان در پاسخ به این سؤال که آیا در بدنه فرمانداری مخالفت‌های با حضور شما وجود داشت، پاسخ داد: بنده جایگاه فرمانداری را با وجود مشکلاتی که داشته ارتقاء داده‌ام ولی ارتباط بنده با همکاران بسیار مناسبی بوده است.

وی با اعلام اینکه قطع به یقین پشت تغییر بنده حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بوده است، افزود: معاون سیاسی امنیتی استاندار چون اهل شهرستان میاندورود است، برخی از سیاسیون را با خودش همراه کرده تا زمینه تغییر بنده را فراهم کند.

*مخالف واگذاری زمین در میاندورود بودم
فرماندار سابق میاندورود در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سؤال که برخی زمزمه‌ها درباره مقاومت شما در برابر جلوگیری از واگذاری زمین دانشگاه کشاورزی به بخش خصوصی هم می‌تواند دلیل این تغییر باشد؟ گفت: این زمین فعلا در اختیار دانشگاه کشاورزی برای طرح‌های تحقیقاتی از جمله پرورش گوسفند زل، تولید گندم، شالی و کاشت نهال اختصاص پیدا کرده است و بازدید از مجموعه انجام شده است و بنده از اینکه این زمین به بخش خصوصی که ماهیت آن مشخص نیست و به دنبال کسب درآمد شخصی خودشان بودند مخالف بودم.

غلامیان اضافه کرد: تلاش‌های از جانب بخش خصوصی برای خارج کردن این زمین و انتقال آن در دست اقدام است و بنده به عنوان سرباز نظام مخالف واگذاری این زمین بوده‌ام.

*نباید زمین‌های منابع طبیعی به افرادی متمکن واگذار شود

وی با اعلام اینکه بنده بیش از یک‌ماه با واگذاری این طرح به بخش خصوصی مخالفت کردم، افزود: در حال حاضر مخالف این طرح هستم و دوست ندارم که زمین‌های منابع طبیعی به افرادی که تمکن مالی دارند واگذار شود.

غلامیان ادامه داد: بنده اعتقاد دارم که این زمین باید برای منابع طبیعی باقی بماند و منعفتش به آیندگان برسد.

حسن نژاد معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و از اعضای حزب منحله مشارکت درباره این عزل و نصب گفت: این تغییر بر مبنای شاخص‌های که وجود داشت پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدم که اگر این تغییر اتفاق بیفتد مطلوب‌تر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار