به گزارش استناد نیوز؛ «اسفندیار نظری» در این کارگاه اظهارداشت: به منظور همکاری در جهت آموزش و ترویج مفاهیم و کاربردهای زیست فناوری در حوزه های دانشآموزی کارگاههای آموزشی مختلفی برگزار میگردد.
وی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش مازندران و انستیتو پاستور شمال بستر سازیهای لازم در جهت توسعه رویکردهای آموزشی «خلاقیت محور» در حوزه زیست فناوری صورت پذیرفت.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بازدید 3 هزار دانش آموز از موسسه پاستور شمال افزود: تاکنون دورههای آموزشی به عنوان مدرسان میانی زیست فناوری برای 150 معلم در سطح استان برگزار شد. همکاری ادارات در برگزاری این دورهها و به ویژه «مدرسه تابستانی پاستور» فرصتی جهت بهره برداری و توسعه علوم نوین بود.
این مسئول با بیان اینکه برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از وضعیت آموزشی موجود در مدارس و پژوهشسراها بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: هدف از این برنامهریزی توسعه فعالیت علمی و آموزشی در مدارس است.
نظری در رابطه با بسترسازی مباحث زیست فناوری در مدارس گفت: آموزش و پرورش سعی دارد مباحث زیست فناوری را با برگزاری کلاسهای آموزشی برای دانشآموزان در تمامی مدارس و پژوهشسراهای مازندران ایجاد کند.
او بیان کرد: با انعقاد تفاهمنامه با موسسه پاستور شمال کشور در راستای ارائه ایدههای خلاقانه، تبدیل ایدهها به طرحهای پژوهشی در مدارس و پژوهشسراها، ایجاد شرایط تحقیق و پژوهش جهت تبدیل ایدههای دانشآموزان و طرحهای پژوهشی قدمهای خوبی برداشته شد که موجب خوشحالی است.
معاون آموزش متوسطه مازندران با بیان اینکه مازندران، استان پیشگام در توسعه فعالیتهای زیست فناوری است، خاطرنشان کرد: از فعالیتها و طرح های پژوهشی دانشآموزان درحوزه زیست فناوری در مدارس و پژوهشسراهای استان حمایت خواهیم کرد.