سامانه دفاعی موشکی کره شمالی برای مقابله با آمریکا\

سامانه دفاعی موشکی کره شمالی برای مقابله با آمریکا

  • کد خبر: 2169
  • چاپ
  • انتشار: 05 مرداد 1395 - 19:36

موسسه تجزیه و تحلیل دفاعی کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در حال ایجاد یک سامانه دفاعی موشکی است تا بتواند با سامانه موشکی «تاد» آمریکا در کره جنوبی مقابله کند.

ایجاد چنین سامانه ای در واقع پاسخ آشکار نظامی این کشور به آمریکا و کره جنوبی است که ماه جاری میلادی اعلام کردند «تاد» تا سال 2017 میلادی در منطقه «سئونگجو» کره جنوبی آرایش داده خواهد شد.
بررسی ها نشان می دهد که کره شمالی هم موشک های زمین به هوا پرتاب کرده و همزمان سامانه دفاعی خود را نیز ارتقا داده است.
موسسه تجزیه و تحلیل دفاعی کره جنوبی در گزارشی مشروح آورده است که کره شمالی در حال تقویت قابلیت های دفاعی هوایی خود است.
این گزارش می افزاید که کره جنوبی تصمیم گرفته است سامانه موشکی پاتریوت 2 خود را تا سال 2018 جمع کرده و سامانه پاتریوت 3 را که سامانه موشکی «مرگبار» نامیده می شود جایگزین آن کند.
به همین سبب موسسه بر این باور است که کره شمالی یک سامانه دفاعی موشکی را تدارک دیده است که بخش های زیادی از خاک این کشور را پوشش دهد.
کره شمالی در ماه «می» امسال یک موشک زمین به هوا موسوم به موشک «رعد 5» پرتاب کرد و به دنبال آن «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خواستار افزایش قابلیت های دفاعی کشور شد.
کره شمالی در کنار پرتاب موشک های بالستیک از سال 2013 میلادی تلاش کرده است تا برد راکت اندازهای هجومی خود را نیز افزایش دهد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز سه شنبه گزارش کرد که موضوع هسته ای کره شمالی از مسایلی است که از روز سه شنبه در اجلاس امنیتی آ.سه.آن در لائوس در باره آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.
اخبار مربوط به توسعه سامانه دفاعی موشکی کره شمالی به دنبال آن اعلام می شود که جان کری وزیر خارجه آمریکا به این کشور هشدار داد توسعه موشک های بالستیک و تسلیحات اتمی پیامدهای جدی برای پیونگ یانگ به دنبال خواهد داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار