اقامت یک‌میلیون مسافر دراستان گیلان/بوم گردی مقصد اول گردشگران خارجی\

اقامت یک‌میلیون مسافر دراستان گیلان/بوم گردی مقصد اول گردشگران خارجی

  • کد خبر: 216195
  • چاپ
  • انتشار: 06 فروردين 1398 - 11:48

استنادنیوز؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان اظهار داشت:یک‌میلیون مسافر وارد استان شده است که امیدوارم این روند تا پایان تعطیلات نوروز ادامه پیدا کند.

حمیدرضا آذرپور  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور گردشگر در استان گیلان باعث رشد اقتصادی منطقه می‌شود اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ بوم گردی، اماکن تاریخی و تفریحی است که می‌تواند به رشد و ‌توسعه استان گیلان کمک کند.

وی با اشاره به میزان گردشگر وارد شده به استان گیلان گفت: در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۵۹۳ هزار خودرو وارد استان گیلان شده که منجر به اقامت یک‌میلیون مسافر در استان شده است که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به اینکه در رابطه با حضور گردشگران خارجی در استان رشد ۷۱ درصدی را شاهد بودیم، بیان کرد: در ایام نوروز شاهد حضور بسیاری از گردشگران خارجی در استان گیلان بوده‌ایم که بیشتر در واحدهای بوم گردی اقامت یافته‌اند و‌ این امر نشان‌دهنده اهمیت بوم گردی است.

آذرپور با تأکید بر توجه مسؤولان به مکان‌های تاریخی استان افزود: بیشترین میزان بازدید گردشگران خارجی و داخلی از شهر و اماکن تاریخی مانند ماسوله و قلعه رودخان بوده که نشان‌دهنده اهمیت بالای این مکان‌ها در استان گیلان است که قطعاً توجه به این مکان‌ها باعث رشد منطقه می‌شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار