اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان جویبار در پیچ و خم مجوزها! + ویدئو\
  • گزارش اختصاصی استنادنیوز؛

اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان جویبار در پیچ و خم مجوزها! + ویدئو

  • کد خبر: 2111100207
  • چاپ
  • انتشار: 28 خرداد 1399 - 11:39

بوستان مائده به عنوان نخستین اقامتگاه بوم گردی شهرستان جویبار در حال راه اندازی است تا گردشگران بتوانند به راحتی از مناطق زیبای این شهرستان نهایت استفاده را ببرند.

مسئولان برای حفظ و نگهداری(اسم مکان) کمکم کنند

سید نرگس هاشمی در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه این زمین حدود۱۵ سال پیش به عنوان ارثیه به من رسید، گفت: زمین بایر را در این مدت به باغ تبدیل کردم و برای رسیدن به امروز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردم. زیرا این منطقه به دلیل نزدیکی با دریا، شرایط آب و هوایی گرم و شرجی را به همراه دارد. همچنین با کمبود آب شرب هم مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ به این فکر رسیدم که این مکان را تبدیل به مجموعه سنتی و بوم گردی کنم. تاکنون به اکثر ارگان های دولتی رجوع کردم و برای دریافت مجوز شرایط بسیار سخت است. شهرستان جویبار باتوجه به زیبایی‌هایی که دارد اما جای مناسبی برای گردشگران وجود ندارد تا آنها از زیبایی‌های این مناطق استفاده کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه به عشق پدرم و مردم منطقه فقط به فکر آبادانی این منطقه هستم، بیان کرد: همیشه به دنبال آبادانی منطقه اجدادیم هستم و میخواهم شرایطی را مهیا کنم تا همه از امکانات موجود نهایت استفاده را ببرند. انگیزه دارم شرایطی مهیا کنم تا تمامی مسافران داخلی و خارجی از این زیبایی های شهرستان جویبار لذت ببرند.

وی در پایان گفت: تاکنون نتوانستم از تسهیلات بانکی استفاده کنم، زیرا باید مبلغ هنگفتی در بانک بماند و بعد مدتی تسهیلات پرداخت می‌کنند، با توجه به رقمی که بانک می‌خواست شرایط مالی‌ ام مهیا نبود اما سعی کردم از حداقل امکاناتی که داشتم به بهترین شکل استفاده کنم.بسیاری از نقاشی‌ها و بنایی‌هایی که در این مکان مشاهده می شود توسط خودم انجام شده و در مواقعی هم از بنا استفاده ‌کردم. باتوجه به شرایط اقتصادی حفظ و نگهداری چنین مکانی بسیار سخت است. از مسئولان درخواست میکنم که کمک کنند تا این مجموعه کامل و در شرایط مناسب در اختیار گردشگران قرار گیرد. محمد حسین فقیه بخشدار جویبار و بحث بومگردی

به دنبال رونق گردشگری هستیم/ از زیبایی های شهرستان جویبار غافل بودیم

بخشدار گیلخواران در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های بی نظیر شهرستان جویبار در بخش گردشگری است، گفت: در سال های اخیر نسبت به زیبایی‌های شهرستان جویبار غافل بودیم. این شهرستان با وجود ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی و جاده‌های ارتباطی میان شهرستان‌های متعدد، شرایط خوبی برای جذب گردشگر دارد.

محمد حسین فقیه ادامه داد: رونق گردشگری و بوم‌گردی  از مولفه‌های مورد توجه دولت و استاندار است. بوستان مائده که مورد بازدید قرار گرفته است اولین منطقه بوم‌گردی شهرستان جویبار است. گردشگرانی که وارد منطقه می شوند با ظرفیت و سبک زندگی مردم جویبار آشنا می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث بوم‌گردی در شهرستان جویبار مخصوصا بخش گیلخواران که سبک زندگی مردم ما در بخش کوچ به‌ویژه کوچ  دام را به همراه دارد، افزود: بیش از ۵۰ هزار انواع دام سبک در بخش گیلخواران شهرستان جویبار وجود دارد که می تواند از جاذبه‌های گردشگری باشد. ظرفیت های مختلفی در شهرستان وجود دارد و بسیار علاقمند هستیم که در بخش گردشگری به توسعه برسیم. درخواست دارم روند ارائه مجوز و شرایط قانونی را برای سرمایه گذاران مهیا کنند تا آنها با رغبت ییشتری در رونق گردشگری گام بردارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار