حواشی پررنگ‌تر از متن هجدهمین نمایشگاه صنعت برق/تنها یک بیستم ظرفیت برق صادر می‌کنیم\

حواشی پررنگ‌تر از متن هجدهمین نمایشگاه صنعت برق/تنها یک بیستم ظرفیت برق صادر می‌کنیم

  • کد خبر: 214675
  • چاپ
  • انتشار: 13 آبان 1397 - 07:19

هجدهمین نمایشگاه صنعت برق در حالی این روزها برگزار می شود که جلسات و نشست های پیرامون این صنعت مهم در حال چاره اندیشی برای برون رفت از نگاه واردات محور دولت است.

به گزارش استنادنیوز ، در حاشیه دومین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنعت برق، نشستی با عنوان "چالش‌ها و راهکارهای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق" با هدف رفع مشکلات و دستیابی به راهکارهای نوین در توسعه صنعت برق با حضور توسط مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب با حضور مدیران حوزه برق بخش دولتی و خصوصی، تشکل‌ها و سندیکای برق، برگزار شد.

در ادامه نشست رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در خصوص تشریح این چالش ها گفت: یکی از چالش های جدی صنعت برق، روابط بخش خصوصی و بخش دولتی است و قراردادهایی که منعقد می شود عموما یکطرفه به نفع دولت است.

وی افزود: در قراردادهایی که منعقد شده پیش بینی تغییرات نرخ ارز و چالش های تهیه مواد اولیه دیده نشده و قراردادهای موجود مشکلات بسیاری را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه "3000 میلیارد تومان قرارداد متوقف شده در صنعت برق داریم"، گفت: در حال رایزنی و بررسی مشکلات این قراردادها در کارگروههایی که با وزارت نیرو داریم هستیم که امیدوارم تلاش ها در این زمینه به ثمر بنشیند.

وی همچنین در ادمه گفت: دخل و خرج برق با هم همخوانی ندارد و پروژه ها و طرح های عمرانی، شبکه و تولید به شدت تحت تأثیر این موضوع هستند که بخش خصوصی با تمام توان در کنار وزارت نیرو است تا یکبار برای همیشه اقتصاد برق را اصلاح کنیم.

در پایان بخشی با بیان اینکه "ظرفیت صادرات 20 میلیارد دلار در صنعت برق داریم"، گفت: متأسفانه به دلیل نگرش غلط واردات محور دولت و نوع نگاه به بخش تولید، نتوانسته ایم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و اکنون زیر یک میلیارد دلار صادرات در این بخش داریم.

همچنین گفتنی است در نخستین روز از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران نیز نشست تعاملی وزیر نیرو با تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق با موضوع "چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت برق ایران" به منظور ایجاد تعامل بیشتر با این بخش برگزار شد.

گفتنی است در این نمایشگاه 512 شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

70 شرکت خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلیس، چین، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی و آمریکا و 442 شرکت داخلی­ در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین شرکت های حاضر در نمایشگاه در زمینه روشنایی، سیم و کابل، تابلو سازان، تجهیزات برق، اتوماسیون، ابزار دقیق و خطوط انتقال فعالیت می کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار