لیبرال‌بازی آقای وزیر و بار تورمی آن بر دوش مردم\

لیبرال‌بازی آقای وزیر و بار تورمی آن بر دوش مردم

  • کد خبر: 213722
  • چاپ
  • انتشار: 04 شهریور 1397 - 08:56

استنادنیوز؛وزیر راه و شهرسازی به اسم بازار آزاد، چراغ سبز افزایش سرسام‌آور قیمت هواپیما را داده است.


به گزارش رجانیوز، با آزاد شدن نرخ بلیط ناوگان حمل‌ونقل کشور، شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و ریلی آزادند ارزش‌گذاری روی بلیط‌های خود را بدون قید نظارت دولت و در بستر بازار آزاد انجام دهند. این آزادسازی قیمت‌ها نتیجه‌ای جز فشار به مردم و ایجاد محدودیت‌ مالی برای آنها ندارد.


در این راستا مسیر پروازی از تهران به سمت شهرهای پرتقاضا مانند مشهد، شیراز، تبریز، بندرعباس، اهواز و جزیره کیش در طول روزهای گذشته افزایش قابل توجه قیمت را تجربه کرده‌اند تا جایی که در تمامی این مسیرها امکان پیدا کردن بلیط یک طرفه با نرخ کمتر از 250 هزار تومان وجود ندارد.


اما عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در واکنش به افزایش سرسام‌آور قیمت بلیت هواپیما اظهار داشته است: «حفظ صنعت هواپیمایی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهم‌تر است!»


گفتنی است اگر مسافران بخواهند از پروازهای صبح زود اجتناب کنند، نرخ پروازهایشان به بیشتر از 300 هزار تومان می‌رسد و در بسیاری از مسیرها تعداد قابل توجهی از بلیت در مرز 500 هزار تومان عرضه می‌شود. برای مناطقی که پروازهای کمتری دارند مانند چابهار یا عسلویه افزایش نرخ قابل توجه‌تر است و ارزان‌ترین بلیت در این مسیرها از حدود 300 هزار تومان آغاز شده و به بالاتر می‌رسد.


منتقدان و رسانه‌ها، اینها را نتیجه سیاست‌های لیبرالی عباس آخوندی می‌دانند. طبق گفته روزنامه‌ سازندگی هم که منتسب به کارگزاران و حامی دولت بوده «عباس آخوندی تحت تاثیر حسین عبده تبریزی و از حامیان جدی بازار آزاد است.»


لیبرالی بودن رفتار و عملکرد وزیر راه و شهرسازی از همان ابتدای ریاستش بر وزارت تا حدی در رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود که آخوندی در واکنش به انتقادات نسبت به سیاست‌های لیبرالی افراطی این وزارتخانه، طی صحبت‌های خود در دوم اسفند 94 به دفاع از لیبرالیسم پرداخت و مدعی شد: «لیبرالیسم و سوداگری دو موضوع کاملا متفاوت از یکدیگرند، لیبرالیسم یعنی اینکه همه برای کسب حقوق خود آگاه باشند و کسی به حق آنها تعدی نکند. این موضوع با سوداگری متفاوت است اینکه شهروندان هزینه بی‌خود بدهند سوداگری است اما اگر هزینه را براساس عدالت بپردازند، لیبرالیسم است... سوداگری با توسعه هم مخالف است درحالی‌که لیبرالیسم برای توسعه به میدان آمده است. اخلاق حرفه‌ای نتیجه لیبرالیسم است و علیه سوداگری قیام می‌کند.»


نگاه پولی و بازاری آخوندی نسبت به همه چیز به قدری زیاد است که بعد از سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان شد در واکنش عجیبی گفته بود: «همه مسافران بیمه‌اند و جای هیچ نگرانی نیست.»



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار