واکنش نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی پیرامون حکم جلب محمود صادقی توسط دادستانی\
  • واکنش ها به حکم جلب نماینده مجلس

واکنش نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی پیرامون حکم جلب محمود صادقی توسط دادستانی

  • کد خبر: 21317
  • چاپ
  • انتشار: 08 آذر 1395 - 19:07

تلاش ماموران برای جلب محمود صادقی در مقابل درب منزل وی در ساعات اولیه امروز به داغ ترین موضوع خبری کشور تبدیل شده است. محمود صادقی، در اخرین ساعات شب گذشته با اشاره به تلاش ماموران برای جلب او از مقابل درب منزل، گفت:

حدود یک ساعت پیش هنگامی که به منزل بازمی‌گشتم، ماموران با حکم جلب سعی در بازداشتم داشتند که باتوجه به این‌که این مسئله مغایر با قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، با مقاومت خود را به داخل منزل رساندم.

به گزارش استناد نیوز، پس از این اظهارات که در شبکه های اجتماعی انتشار یافت بلافاصله موضوع جلب این نماینده مجلس که در هفته گذشته خواهان شفاف سازی در مورد حسابهای قوه قضاییه شده بود تبدیل به تیتر اول خبرگزاری های فارسی داخلی و خارجی شد. ضمن اینکه در خبرگزاری های مختلف از 8 شاکی خصوصی محمود صادقی یاد شده و گفته می شود بارها صادقی نسبت به اخطاریه های دادستانی بی توجه بوده است و بسیاری از این شکایات مربوط به پیش از نمایندگی او بوده است.

 

 

نمایندگان مجلس و چهره های سرشناس سیاسی در مورد اتفاقات شب گذشته موضع گیری های مختلفی داشتند که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی): لاریجانی در مورد اقدام دادستانی برای بازداشت محمود صادقی نماینده تهران گفت: دادستانی چنین مجوزی ندارد و اقدام دادستانی را محکوم کرد. ضمن اینکه گفته می شود ریئس مجلس با جدیت پیگیر لغو حکم جلب شده بود.

محمدرضا عارف (رئیس فراکسیون امید در مجلس): ضمن تشکر از همراهی و احساس مسئولیت جوانان و مردم عزیز، با توجه به شرایط کشور و ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام تحریک آمیز و هزینه ساز برای نظام، موضوع پیش آمده برای همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمود صادقی می بایست در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس تشخیص هیات مزبور اقدامات بعدی انجام پذیرد.

مسعود پزشکیان (نایب رئیس مجلس): اقدام شبانه برای جلب این نماینده بدون اطلاع مجلس، اول از همه بی‌احترامی به مجلس شورای اسلامی و مردمی است که به آنها رأی داده‌اند و این رفتار را حتما پیگیری خواهیم کرد و از حیثیت مجلس دفاع می ‌کنیم.

علی مطهری (نایب رئیس دوم مجلس): ما شاهد این هستیم که نماینده‌ای از قوه قضاییه انتقاد می کند و بلافاصله علیه او اعلام جرم می‌شود در حالی که این فرد فقط خواسته که راجع به موضوعی توضیح داده شود اما این برخورد نشان می‌دهد که ما از روش پیغمبر اسلام دور شده‌ایم.

حداد عادل (نماینده پیشین مجلس): حداد عادل ضمن انتقاد از محمد صادقی و اظهاراتش در مورد رئیس قوه قضاییه گفت: به رئیس قوه قضاییه در مورد حسابی که بیش از بیست سال و بطور قانونی وجود دارد تهمت دزدی نزنیم و در برابر آن همگی سکوت نکنیم.

ساداتی نژاد (نماینده مردم کاشان در مجلس): در پی اظهارات محمود صادقی پیرامون سرنوشت هزینه بورسیه دانشجویان کاشان در سال 89 به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت کردم. اتهامات صادقی به من بی پایه و اساس است و او باید مستندات خود را ارائه کند.

 علی نجفی (نماینده مردم بابل در مجلس): با ابراز تاسف از مراجعه مامورین به منزل همکار عزیزم محمود صادقی با حکم جلب، نص صریح اصول 84 و 86 قانون اساسی را یادآوری میکنم. قانون برای همه است.

مهندس جعفرزاده (نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس): ضمن ابراز تاسف از نحوه اقدام به جلب نماینده مجلس، عدم ارجاع موضوع به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان که مرجع دارای صلاحیت رسیدگی به این موضوعات است را تخلف قضایی دانست و گفت این موضوع میتواند موجبات عزل قاضی مربوطه را نیز فراهم نماید.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار