انعقاد تفاهم نامه بین سپاه کربلا مازندران با حج و زیارت برای اعزام زائرین به کربلای معلی با قیمت ارزان\

انعقاد تفاهم نامه بین سپاه کربلا مازندران با حج و زیارت برای اعزام زائرین به کربلای معلی با قیمت ارزان

  • کد خبر: 213088
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1397 - 19:03

استنادنیوز؛عسگر مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا یکی از برنامه های فرهنگی سپاه را اردوهای راهیان نور دانست و اظهار کرد تفاهم نامه ای بین سپاه کربلا مازندران برای اعزام زائرین به کربلای معلی با قیمت ارزان با حج و زیارت منعقد شد

مازندران،عسگر مجیدی  امروز در نشست خبری مشترک که با  مدیر کل حج و زیارت مازندران در سالن اجتماعات سپاه کربلا برگزار شد یکی از برنامه های فرهنگی سپاه را اردوهای راهیان نور دانست و اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین سپاه کربلا مازندران برای اعزام زائرین به کربلای معلی با قیمت ارزان با حج و زیارت منعقد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه کاروان به عراق اعزام شدند، گفت: چهار کاروان نیز به زودی اعزام می شوند که حدود ۹ روز در شهرهای  نجف، کربلا، کاظمین و سامرا حضور دارند.
این مسئول هزینه هر زائر را حدود ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرد  و افزود: هدف از اعزام زائران فراهم کردن بستری است که افراد کم بضاعت بتوانند با هزینه های کم به عتبات عالیات مشرف شوند.
  حبیب‌الله ساداتی مدیر کل حج و زیارت استان مازندران نیز در این نشست به انعقاد تفاهم نامه با سپاه کربلا اشاره  کرد و از طرح زیارت ارزان به کربلا خبر داد و  افزود: هزینه زائران در این سفر کمتر از یک میلیون تومان است و ارز با نرخ دولتی به آن ها داده می شود.
وی  به امنیت زائران اشاره کرد و افزود: بزرگ ترین مزیت اعزام زائران از طریق حج و زیارت امنیت از ابتدای سفر است.
مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه بر اساس قانون اعزام زائران بر عهده حج و زیارت است و دفاتر جهانگردی فقط می توانند زائر را وارد کشور کنند اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد به این مسئله توجه نکرده  و در کار حج و زیارت دخالت می کنند .
ساداتی با بیان این که هدف ما اعزام زائران از مبادی صحیح است، گفت: بیشتر زائران از روستاها هستند که مورد سوء استفاده سودجویان قرار می گیرند که با انعقاد این تفاهم نامه جلوی این سود جویی ها گرفته می شود.
وی با بیان اینکه زائران به مدت ۷ شب و ۸ روز در عراق حضور دارند، تصریح کرد: حضور زائرین در نجف،کربلا،کاظمین و سامرا برنامه ریزی شده است.
ساداتی افزود: در سطح استان مازندران ۲۲۰ دفتر زیارتی وجود دارد؛ تلاش بر این است که اعزام از مجرای قانونی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دفتر جهانگردی از حج و زیارت مجوز دارند ادامه داد: زائران در صورتی که از دفاتر حج و زیارت مشرف شوند بیمه هستند و اگر با مشکلی مواجه شوند غرامت پرداخت می شود.  
مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه بحث دیه با بیمه متفاوت است گفت: اگر کسی در حین سفر فوت شود در حالت عادی تزدیک به ۱۲میلیون تومان هزینه بازگرداندن فرد متوفی است اما از طریق حج و زیارت این کار رایگان انجام می شود و هزینه ای برای مردم ندارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار