عدم اقدام عملی درباره بندر آزاد تجاری در استان مازندران ناشی از ضعف دولت است\
  • نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

عدم اقدام عملی درباره بندر آزاد تجاری در استان مازندران ناشی از ضعف دولت است

  • کد خبر: 21209
  • چاپ
  • انتشار: 25 مرداد 1395 - 22:21

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند کرانه ای از مازندران به عنوان منطقه آزاد معرفی کند.

وی افزود: بنادر آزادی که در کشور وجود دارد متاسفانه کارایی لازم را نداشته و باید با بکارگیری کارشناسان خبره، میزان تاثیرگذاری بنادر آزاد تجاری در رشد اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم ساری با اشاره به لایحه اخیر دولت به مجلس درباره احداث مناطق آزاد تجاری تصریح کرد:  یکی از اشکالاتی که به این لایحه می شود این است که در آمایش سرزمینی نقاطی که انتخاب می شود نقاط درستی نیست.

وی افزود: امروزه استان مازندران یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است و ما به دنبال این هستیم که کریدور راه آهن شمال به جنوب را راه‌اندازی کنیم و کشورهای سی.ای. اس و شمال دریای خزر را به آب های آزاد خلیج فارس متصل و با ایجاد یک موقعیت تجاری بتوانیم کسب درامد برای کشور داشته باشیم.

دامادی با بیان اینکه دولت باید تکلیف خود را در ایجاد بندر آزاد در مازندران مشخص کند، اظهار کرد: ضرورت وجود منطقه آزاد تجاری در مازندران اظهر من الشمس است که متاسفانه این مهم تا کنون عملی نشد و ما معتقدیم که این دولت نسبت به مردم مازندران کم لطفی بسیاری انجام داد و علی رغم اینکه بنده حامی دولت بودم اما مردم مازندران از دولت گله مند بوده و از وضعیت موجودی استان راضی نیستند.

وی با بیان اینکه باید مازندران یک مجموعه واحد ببینیم، پیشنهاد داد:  کرانه‌ای از مازندران را به صورت نقطه ای منطقه آزاد اعلام شود بنابراین از بندر امیر آباد تا  فرح آباد یک نقطه به حساب آید و قسمتی از غرب استان را به عنوان نقطه ای دیگر برای بندر آزاد انتخاب شود.

نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه مازندران دارای ظرفیت بالایی از تولید محصولات کشاورزی و شیلات دارد، گفت: اگر توجه به مازندران و حمایت از تولیدات با جدیت انجام شود این استان پاسخگوی بسیاری از نیازهای غذایی کشور خواهد بود.

وی درباره نظر 25 کارشناس خبره در تایید ایجاد بندر آزاد در بابلسر افزود: پروپوزال این کارشناسان را در مکان یابی برای ایجاد بندر آزاد ندیدم بنده نظر خودم را در مکان یابی دادم و هرکس نظر خودش را دارد.







telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار