مازندران قطب ورزش ایران، لایق نگاه ویژه مسئولان و تخصیص بودجه مناسب است\
  • در حاشیه سفر وزیر ورزش به مازندران

مازندران قطب ورزش ایران، لایق نگاه ویژه مسئولان و تخصیص بودجه مناسب است

  • کد خبر: 21167
  • چاپ
  • انتشار: 14 مرداد 1395 - 21:32

نگاهی به ورزش مازندران و موضوعات مطرح شده در سفر یک روزه وزیر ورزش به غرب مازندران به منظور پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم.

به گزارش استناد نیوز، همواره ورزشکاران مازندرانی در بسیاری از میادین بین المللی برای ایران افتخار آفرینی کرده اند. در المپیک ها هم ورزشکاران مازندرانی همواره افتخار آفرین بوده اند، از اولین طلای المپیکی ایران که بر سینه امامعلی حبیبی سریع ترین کشتی گیر جهان در المپیک 1956 ملبورن نقش بست تا طلای عبدالله موحد در 1968 مکزیکوسیتی، طلای حسین توکلی در المپیک 2000 سیدنی  و مدال های طلای بهداد سلیمی و قاسم رضایی در المپیک 2012 آتن و مدال های نقره و برنز دیگری که توسط پهلوانان مازندرانی کسب شد.

 

کسب این افتخارات متعدد و مدال های کسب شده در گذشته بعلاوه 13 ورزشکار مازندرانی حاضر در المپیک ریو 2016 که از امیدهای اصلی کسب مدال ایران در این آوردگاه بزرگ به حساب می آیند، مازندران را به قطب اصلی ورزش ایران تبدیل کرده که لازم است متناسب با این استعداد و افتخار به آن بها داده شود.

 

در سفر 1 روزه محمود گودرزی وزیر محترم ورزش به غرب مازندران سرانه ورزشی استان 1.1 متر اعلام شد که بالاتر از میانگین کشوری 74 سانتی متری و سرانه 40 سانتی متری پایتخت نشینان است که البته با توجه به مشکلات مالی که محمود گودرزی به آن اشاره داشتند وضعیت سرانه ورزشی مازندران مناسب ارزیابی می شود، هرچند که با توجه به تعداد بالای جوانان علاقه مند به ورزش در این استان افزایش فضاهای ورزشی و تخصیص بودجه ورزشی مناسب تر میتوان استعدادهای بیشتری را در ورزش استان شکوفا کرد که آینده ورزش کشور را تضمین نمایند.

 

گودرزی در این باره گفت : مازندران با توجه به داشتن بیشترین سهمیه کشور در المپیک از جایگاه مهمی برخوردار است و باید به ورزش مازندران نگاه ویژه ای شود که تاکنون توسعه زیر ساختارهای ورزشی استان متناسب با وجود قهرمانان و علاقه مندی ورزشکاران این استان محقق نشده است.

وزیر ورزش و جوانان به مقایسه ورزش استان تهران و مازندران پرداخت و اظهار داشت: مازندران رتبه یک کشور را به دلیل قهرمانان و 13سهمیه المپیکی دارد ولی تهران با چندین برابر جمعیت مازندران 10 سهمیه را به خود اختصاص داده است.

 

در این بازدید 1 روزه گودرزی از خیرین خواست در زمینه توسعه ورزش، سرمایه گذاری و مشارکت لازم را داشته باشند که یک موضوع فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی نیز را در پی خواهد داشت.

 

 گودرزی همچنین در بازدید از ورزشگاه نوشهر بیان داشت: طرح بازسازی و مرمت استادیوم ورزشی شهدای نوشهر از محل اعتبار سفر مقام معظم رهبری به نوشهر و به میزان 50 میلیارد ریال بوده که نامه آن به سازمان مدیریت ارسال شده است و بخش عمده این اعتبار امسال تامین می شود.

 

وزیر ورزش در بخشی از سخنان خود بر ضرورت تقویت کشتی جوبیار در استان مازندران تاکید کرد و گفت: رئیس‌جمهوری در سفر سال گذشته به مازندران قول ساخت سالن‌ شش‌هزار نفری را برای تقویت کشتی در جویبار داد که تاکنون اعتبار آن در نظر گرفته‌نشده است و در صورت بهبود وضعیت اقتصادی، این طرح اجرا خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون یک‌هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور به بهره‌برداری رسید، دولت یازدهم توجه ویژه ای به ورزش دارد و در دو سال گذشته بودجه عمرانی دو برابر شده که با اختصاص آن بسیاری از مشکلات عمرانی در ورزش حل خواهد شد.

 

قابل ذکر است وزیر ورزش و جوانان را در این بازدیدها علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، احمدی لاشکی‌نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران نوشهر و چالوس و جمعی از مسئولان استانی و محلی همراهی می کردند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار