دلیل افزایش آمار نزاع و درگیری در مازندران کاهش آستانه تحمل مردم است\

دلیل افزایش آمار نزاع و درگیری در مازندران کاهش آستانه تحمل مردم است

  • کد خبر: 21131
  • چاپ
  • انتشار: 11 مرداد 1395 - 13:56

آمار مراجعه به پزشک قانونی مازندران در سه ماهه اول سال 95 و ارائه آماری از نزاع و درگیری در شهرستان های استان در صحبت های مدیر کل پزشکی قانونی استان تشریح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری استناد به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال بر روی 5 هزار و 787 نفر معاینه صورت گرفته است، اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده میانگین روزانه مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان 65 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ذکر شده 3 هزار 893 نفر مرد و مابقی زن هستند، خاطرنشان کرد: خرداد با دو هزار و 62، فروردین با هزار و 999 و اردیبهشت با هزار و 726 مورد به ترتیب بیشترین آمار مراجعه کنندگان نزاع در آن به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به کاهش یک درصدی مراجعه کنندگان نزاع در سه ماه امسال در مازندران، تصریح کرد: بر اساس اين گزارش بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهاي ساری و میاندرود با 734، بابل با 476، آمل با 396 نفر و كمترين موارد نزاع به ترتيب در شهرهای فریدونکنار با 59 و سوادکوه با 67 نفر ثبت شده است.

عباسی با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيری بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است، اظهار كرد :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيری از طرف مراجع قضايی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی فرستاده كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی براي آنان گواهی صادر می‌شود.

 وی يكی از دلايل افزایش آمار نزاع در مازندران را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه در سنين پائين ميزان تحمل افراد را در وضعیت استرس افزایش می‌دهد تا افراد به جای درگيری فيزيكی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشكلات موجود را برطرف کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار