گام مهم شهرداری قائمشهر در جهت حل معضل زباله شهرستان\

گام مهم شهرداری قائمشهر در جهت حل معضل زباله شهرستان

  • کد خبر: 2111835
  • چاپ
  • انتشار: 20 بهمن 1398 - 10:29

عملیات اجرایی لندفیل دفن زباله و کلنگ زنی احداث ساختمان محل دفن زباله با حضور مسئولین شهرستان آغاز شد

به گزارش استنادنیوز، صبح امروز یکشنبه مورخ 20 بهمن ماه گام مهمی در جهت رفع معضل زباله شهرستان قائمشهر که چندین سال مشکلات فرآوانی را برای شهر و مردم بوجود آورده است برداشته شد.

عباس صالح زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی لندفیل بهداشتی زباله و کلنگ زنی احداث ساختمان محل دفن زباله که با حضور یوسف پور فرماندار شهرستان و اعضای شورای شهر قائمشهر برگذار شد گفت: این پروژه یکی از ضرورت های شهر قائمشهر بوده که طی 20 روز گذشته اقدامات خوبی در عملیات عمرانی آن صورت گرفته است و از وضعیت اسفناک قبل خارج شده است.

شهردار قائمشهر با اشاره به کمک دولت در بحث پسماند ادامه افزود: کار ساماندهی محل دفن زباله در چهار فاز A، B، C و ِD انجام می گیرد که فاز A محل دپوی زباله های فعال شهری است، فاز B زباله های موثر و دپوی زباله بالای 25 سال خواهد بود و سایت C و D نیز محل پذیرش و ساماندهی می باشد. در فاز اول برای محل پذیرش زباله حدود 40 هزار متر مربع زمین برای دپو و 4 هزار متر مربع نیز برای احداث ساختمان های اداری توسط شهرداری با مبلغ چهار میلیارد تومان خریداری شده تا بتوانیم عملیات ساماندهی را شروع کنیم.

کلنگ زنی احداث لندفیل زباله قائمشهر

صالح زاده مقدار اعتبار لازم برای فاز ساماندهی لندفیل را حدود 24 میلیارد برآورد کرد که از محل اعتبارات شهرداری با همکاری شورای شهر و فرمانداری و اعتبارات دولتی پسماند تامین خواهد شد که در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: تمامی مراحل کار به صورت اصولی و کاملا بهداشتی تحت لایه های ژئوممبران، لایه های رسی، شیب بندی مناسب، جمع آوری و انتقال شیرآبه ها و در نهایت تصویه شیرآبه انجام خواهد شد.

شهردار قائمشهر با اشاره به لزوم تفکیک در مبدا زباله و عقد قراردادی در این خصوص گفت: روزانه حدود 300 تن زباله در این محل دپو می شود که باید تفکیک در مبدا و سپس تفکیک در مقصد نیز روی آن انجام و سپس پردازش شود که برای این منظور نیز 6 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی تخصیص یافته تا کارخانه کمپوست نیز راه اندازی شود.

صالح زاده افزود: در محل دفن زباله 3 پروژه راه اندازی کارخانه کمپوست، اجرای لندفیل بهداشتی و ساماندهی زباله قدیمی را تعریف کردیم تا مشکل 50 ساله پسماند در قائمشهر را حل کنیم.

شهردار قائمشهر در پایان از استاندار مازندران و فرماندار شهرستان که همواره در بحث حل مشکل زباله پیگیری های لازم را انجام دادند قدردانی کرد.

سایت زباله قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار