غیبت و عدم مشارکت نمایندگان مجلس در رای گیری ها / نمایندگان مازندران شفافیت را اجرا کنند\

غیبت و عدم مشارکت نمایندگان مجلس در رای گیری ها / نمایندگان مازندران شفافیت را اجرا کنند

  • کد خبر: 2111104522
  • چاپ
  • انتشار: 03 مهر 1403 - 12:30

غیبت و بی نظمی نمایندگان در صحن و عدم مشارکت 80 نماینده در رای گیری امروز مجلس شورای اسلامی، اعتراض و تذکر جدی قالیباف را به همراه داشت.

به گزارش استناد نیوز، در نشست علنی امروز مجلس و در جریان رای گیری کلیات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه بیمه، 80 نماینده مشارکت نداشتند که این موضوع موجب اعتراض رئیس مجلس و تذکر به نمایندگان شد.

قالیباف دستور داد از این پس عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری ها در سامانه مجلس بارگذاری و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

غیبت در جلسات مجلس، بی نظمی نمایندگان در حین برگزاری جلسات و نطق ها دارای سابقه است و همواره مورد اعتراض قرار داشته است و افکار عمومی چنین بی نظمی را از نمایندگان که وظیفه بزرگ قانونگذاری را بر عهده دارند نمی پذیرد.

علیرغم وعده های داده شده مبنی بر اجرای کامل شفافیت توسط نمایندگان این مسئله در مجلس دوازدهم نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است، انتظار می رود نمایندگان استان مازندران که در جریان انتخابات، شفافیت با مردم در عملکرد و آرای خود در مجلس را یک اصل می دانستند، نسبت به وعده خود صادق باشند.

عملکرد نمایندگان به طور مستقیم بر کیفیت زندگی مردم تاثیر می گذارد، مردم حق دارند بدانند نماینده آن ها به چه دلیل در جلسات مجلس غیبت داشته و چرا در رای گیری ها مشارکت نکرده است، به کدام وزیر رای مثبت و یا منفی داده و با کدام طرح ها با مصوبات مجلس موافق یا مخالف بوده است.

در آماری که پیش از این از حضور و مشارکت نمایندگان مجلس منتشر شده بود، از استان مازندران تنها عبدالوحید فیاضی و علی اصغر باقرزاده جزو نمایندگان منظم مجلس بودند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار